اخبارایران

دایره بی اعتمادی نظام نسبت به وفادارانش.. از هاشمی تا خاتمی با تجهیزات شنود، کنترل شدند

در حالیکه در روزهای گذشته ،منابع آگاه از کشف تجهیزات « شنود» از دفتر و خانه محمد خاتمی،رئیس جمهور اسبق ایران، خبر دادند ، غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی فاش ساخت از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شنود شده است .

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، آقای رجایی همچنین فاش می سازد ، از بیت مراجع و همچنین چهره های سیاسی نیز شنود می شود وآن های نیز از ترس همین موضوع ، صحبت های خصوصی را در دفاترشان مطرح نمی کنند.

به گفته کارشناسان ، بحث شنود دستگاه های اطلاعاتی نظام ولایت فقیه از چهره های نزدیک به این حکومت همچون هاشمی رفسنجانی گواه بر این موضوع است که این نظام حتی به چهره اصلی نظامش نیز اعتماد ندارد وهمه آن ها تحت کنترل شدید هستند .

در همین حال ، رجایی با بیان اینکه «شنود مغایر با حقوق شهروندی است» از مجلس خواسته به این مساله ورود و این وضعیت را سامان دهد.

او با بیان اینکه «آقای هاشمی امین نظام و رهبری بود» گفت: «اینکه دیگران بخواهند آقای هاشمی را کنترل کنند قابل تأمل بود. البته امثال ایشان و آقای خاتمی مساله‌ای برای پنهان کردن نداشتند.”

آقای رجایی ضمن اذعان به اینکه  تماس‌های هاشمی‌رفسنجانی هم شنود می‌شد،  چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷  توضیح می دهد: «یک شب که تازه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بودم با منزل آیت‌الله هاشمی تماس گرفتم که با ایشان درباره مسائل مجمع صحبت کنم، در بین صحبت‌هایم آقای هاشمی صحبت‌‌های من را قطع کرد و گفت این حرف‌ها را اینجا از پشت تلفن نزنید! این حرف برای من عجیب بود و احساس کردم تلفن‌های ایشان هم کنترل می‌شود!»

به گفته وی ، در محل کار آقای هاشمی هم بارها مواردی پیش می‌آمد که حاکی از احتیاط ایشان بود در صحبت کردن بود.»

رجایی همچنین مثال‌هایی از شنود دفاتر مراجع تقلید زد و گفت: «من شنیده‌ام بعضی از مراجع مایل نیستند صحبت‌های خصوصی در اتاق رسمی آن‌ها زده شود. از بعضی دوستان که به دیدار مراجع رفته‌اند شنیده‌ام که هنگام دیدار آن مرجع گفته برویم جای دیگر صحبت کنیم.»

او همچنین  تعبیری را که بین سیاسیون درباره شنود معروف است روایت کرد و گفت: “اکنون به گونه‌ای شده که برخی سیاسیون در جلسات به محل کلید و پریز و سوراخ‌هایی که در دیوار وجود دارد اشاره می‌‌کنند و می‌گویند عالم محضر خداست یعنی اینجا شنود می‌شود. حتی من درباره حزبی شنیدم که هر بار ۱۰ تا ۱۵ ابزار شنود کشف می‌کنند اما باز تجدید می‌شود.”

پیش از انتشار گزارش مذکور ، وب سایت اعتماد آنلاین روز سه شنبه،۴ اردیبهشت،به نقل از یک «منبع آگاه» اعلام کرد که در دفتر و خانه محمد خاتمی «مواردی از شنود پیدا شد».

براساس این گزارش، این تجهیزات شنود توسط برخی از کارکنان اصلاح طلب سابق وزارت اطلاعات کشف و جمع آوری شده است.

این «منبع آگاه»اضافه کرد:« گاهی برخی روزنامه‌های وابسته به دستگاه‌‌های امنیتی مثل روزنامه جوان و کیهان مواردی در اخبار ویژه خود مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد اطلاعات از جایی به آن‌ها می‌رسد».

درهمین حال جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران و از چهره های نزدیک به رئیس جمهور سابق ایران، گفت که « «شنود جلسات آقای خاتمی دور از ذهن نیست».

موضوع شنود دفتر محمد خاتمی پس از سخنان حمیدرضا ترقی،عضو حزب موتلفه اسلامی،بار دیگر مطرح شده است.

این عضو حزب موتلفه اسلامی روز یک شنبه،۲ اردیبهشت،گفته بود: «آقای خاتمی تصور نکند اگر درجلسات خصوصی حرفی می‌زند، کسی حرف‌های او را نمی شنود. موضع‌گیری‌ها و تمام مسائلی که بیان می‌‌کند همه به گوش نظام می‌رسد».

پیش از این نیز محمد خاتمی تلویحا از شنود دفتر خود سخن گفته بود. آقای خاتمی در روز ۲۶ آذر۹۲بدون اشاره به جزئیات گفته بود که «لااقل در انتقال آن چه شنود می‌شود صداقت داشته باشند».

 

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا