ایران

روحانی: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود

حسن روحانی رئیس جمهور ایران می‌گوید تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهند شد.
حسن روحانی که در ورزشگاه تختی تبریز سخنرانی می‌کرد، باری دیگر با تآکید بر شعارهای اقتصادی خود در زمینه کنترل قیمت ارز، اظهار داشت: دولت برای مقابله با “توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌بین داخلی” برنامه‌ریزی کرده و مردم نباید به هیچ‌وجه نگران واردات باشند.
اظهارات رئیس جمهور ایران درباره یکسان‌سازی نرخ ارز، در حالی است که : موج دوم جهش قیمت ارز در ایران در ماهه‌های گذشته، از اوایل فروردین آغاز شد و برای مهار آن دولت و بانک مرکزی ایران از ۲۰ فروردین در اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، دلار را به قیمت ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی کردند.
پیشتر نیز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای همه متقاضیان اعم از مسافران، دانشجویان، تولیدکنندگان و واردکنندگان تامین می‌شود و و کسی حق ندارد قیمت محصولاتش را افزایش دهد.
با این حال تاخیر در عرضه دلار ٤٢٠٠ تومانی سبب شده سردرگمی و بی‌ثباتی بازار ادامه داشته باشد.
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران مبنای تامین ارز شهروندان ایرانی را که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، بخشنامه‌های بانک مرکزی اعلام کرده و گفته است: “مردم مدتی سفر خود را به تاخیر بیاندازند.”
وضعیت جدید بازار ارز در ایران باعث سردرگمی مسافران خارجی در ایران شده است. در اطلاعیه‌های بانک مرکزی به شرایط تامین ارز گردشگران خارجی که به ایران آمده‌اند، اشاره‌ای نشده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، به دلیل ممنوعیت‌های تازه، صرافی‌ها از فروش ارز خودداری می‌کنند و مسافران خارجی به ایران را به بانک‌ها ارجاع می‌دهند؛ بانک‌ها نیز اعلام می‌کنند که دستورالعملی در این باره ندارند.
گفتنی است: همزمان با سخنرانی حسن روحانی در ورزشگاه تختی تبریز، بسیاری از حاضران کارت‌های قرمزی در دست گرفته بودند تا نشان دهند که فرصت نظام برای اصلاح ساختار سیاسی و پاسخ‌گویی به مطالبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم به پایان رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا