ایران

حمایت رییس قوه قضاییه از رویکرد گشت ارشاد

صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه٬ درباره‌ی برخورد خشونت‌آمیز گشت ارشاد با یک زن تهرانی اظهار داشت: «با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب‌نشینی‌ها تعجب می کنم.»
۳۰ فروردین ماه ویدئویی از ضرب و شتم یک زن توسط گشت ارشاد منتشر شد. انتشار ویدئوی مذکور واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.
تا جایی که پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس٬ خواستار ارائه گزارشی مستند از نتایج عملکرد ۱۳ ساله گشت ارشاد شد. پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا خواستار آن شد که اگر گشت ارشاد پس از ۱۳ سال٬ توانسته «نتیجه دلخواهی» بگیرد و «حجاب بهتری» در جامعه ایجاد شده٬ «آن را با سند و مدرک نشان دهند.»
زهرا ساعی٬ دیگر نماینده مجلس نیز با اشاره به فعالیت گشت ارشاد در ایران از دهه ۸۰ شمسی، گفته است که عملکرد این نیرو٬ باید مورد بررسی قرار بگیرد تا ببینند آیا به «اهداف» خود رسیده‌اند و «کارکردهایشان» در طول این سال‌ها مناسب بوده است؟»
اما به گفته رییس قوه قضاییه «اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند» و از این طریق با «دو قطبی سازی» جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
صادق لاریجانی همچنین تاکید کرد: «نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم نیز عقب نشینی کند.

دکمه بازگشت به بالا