اخبار

گروه هفت «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» روسیه را محکوم کرد

وزیران خارجه هفت اقتصاد بزرگ جهان، در جریان نشست خود در کانادا، به صورت یکپارچه، عملکرد روسیه را «عاری از حس مسئولیت و بی‌ثبات‌کننده» نامیده و آن را محکوم کردند.
وزیران خارجه گروه هفت در این نشست توافق کردند تا برای مقابله با «عملکرد روسیه» یک گروه کاری تشکیل دهند.
بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، گفته است این گروه کاری به تحقیق و رصد «رفتارهای بدنهاد روسیه در هر شکلی، چه در زمینه جنگ سایبری، چه در زمینه اشاعه اخبار نادرست، تهدیدهای ناشی از ترور افراد و در هر مورد دیگری» می‌پردازد.
بوریس جانسون در پی دیدار وزرای بریتانیا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان و سرپرست وزارت خارجه آمریکا با خبرنگاران گفت‌وگو کرده‌است.
بنا بر گزارش‌ها به جز موضوع روسیه که گفته می‌شود محور اصلی نشست در کانادا بوده، وزرای گروه هفت در مورد توافق اتمی با ایران و آینده آن، جنگ داخلی سوریه و نیز آینده احتمالی مذاکرات و رخدادهای مربوط به کره شمالی نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
در سال‌های اخیر تنش‌ها میان روسیه و غرب، به خاطر آن‌چه اروپا و آمریکا، دخالت در اوضاع اوکراین می‌نامند، و نیز الحاق شبه‌جزیره کریمه، مداخله نظامی در سوریه به نفع حکومت بشار اسد و نیز اتهام‌های مربوط به «دخالت هدفمند مسکو در انتخابات کشورهای غربی»، افزایش یافته‌است.
جان سالیوان، سرپرست وزارت خارجه آمریکا، در این نشست اظهار داشت: «روسیه باید یک شریک سازنده در سوریه باشد، و در غیر این‌صورت، پاسخگو خواهد شد».
نشست مقام‌های ارشد لندن، اتاوا، توکیو، رم، پاریس، برلین و واشینگتن، دو هفته پس از حمله ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، به تاسیسات نظامی رژیم اسد که مربوط به توسعه و ساخت جنگ‌افزار شیمیایی‌ست، برپا شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا