اخبارایران

تجمعات واعتصابات کارگری دراصفهان ، ماهشهر، بندر امام ، ایلام ، بانه ، حمیدیه و باوی

 

روز دوشنبه نیز، مانند روز های گذشته ، شهرهای  مختلف کشور شاهد تجمعات اعتراضی کارگری بود.

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، روز دوشنبه ۳اردیبهشت،   رانندگان کامیون در اصفهان، ماهشهر و  بندر موسوم به امام، در اعتراض به پایین بودن کرایه و هزینه‌های کمرشکن  به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها  برای چندمین روز متوالی در اعتصاب به‌سر می‌برند.

از دیگر سو،  امروز ،بازاریان بانه برای هشتمین روز متوالی در اعتراض به بستن مرزها توسط سپاه، به  اعتصاب خود ادامه دادند. همزمان با این اعتصابات ، اداره اماکن بوکان صاحبان پاساژها و معتمدین بازاریان را تهدید کرده که به اعتصاب سراسری بازاریان در کردستان ملحق نشوند.

از شهر ایلام نیز خبر می رسد که نیروهای بومی شرکت پتروشیمی این شهر در اعتراض به نقض قرارداد و اخراج کارگران توسط این شرکت تجمع  کردند. همچنین در رشت ، کارگران «شرکت اشی مشی»  ، در اعتراض به وضعیت شغلی خود مقابل اداره کار تجمع  اعتراضی برگزار کردند .

در همین حال ، کارگران شهرداری حمیدیه نیز روز دوشنبه  به‌رغم گرد و خاک و آلودگی هوا در اعتراض به پرداخت نشدن ۷ماه  حقوق عقب‌افتاده برای دومین روز  متوالی تجمع  کردند.

گزارش ها از کرج نیز حاکی است ،دانشجویان دانشکده محیط‌زیست  در اعتراض به احتمال انحلال دانشکده برای دومین روز متوالی دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

در همین حال حدود ۵۰ نفر از کشاورزان شهرهای ویس و ملاثانی شهرستان باوی در استان خوزستان  امروز دوشنبه برای سومین روز در اعتراض به تامین حقابه زمین های کشاورزی خود در مقابل ساختمان فرمانداری باوی تجمع کردند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا