اهل سنت

کشته شدن یک شهروند بلوچ در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی

یک شهروند جوان بلوچ در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاش جان خود را از دست داد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، گل احمد براهویی، فرزند علی روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، در اثر تیراندازی مستقیم ماموران یگان امداد نیروی انتظامی خاش در مسیر جاده خاش به سمت سراوان به قتل رسید.
طبق این گزارش منابع محلی اعلام کرده اند که ماموران پس از تیراندازی و جان باختن نامبرده صحنه رویداد را ترک کردند.
خبر تیراندازی به سوی این شهروند بلوچ و قتل وی، در حالی منتشر می شود که در هفته گذشته نیز ماموران نیروی انتظامی به سوی چهار سرنشین یک خودرو در بلوچستان تیراندازی کرده و هر چهار سرنشین آن را که یکی از آنها نیز کودکی سه ساله بود را به قتل رساندند. رویداد مذکور در شهر دلگان در استان سیستان و بلوچستان روی داد.
از سوی دیگر گزارش شده که طی هفته گذشته یک شهروند بلوچ دیگر به نام فرهاد لکزائی نیز در تیراندازی ماموران انتظامی شهر کهنوج به قتل رسیده است.
پیش‌تر نیز یک جوان اهل ساربوگ از توابع قصرقند، در تاریخ ۸ فروردین ماه، توسط ماموران پاسگاه ساربوگ مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به خاطر وخامت حال ناشی از خونریزی شدید جان خود را از دست داد. گفته می شود آقای رئیسی حدود به خاطر حمل چند کیسه برنج و با ظن حمل کالای قاچاق مورد حمله قرار گرفته است. اواسط فروردین ماه نیز در جریان تیراندازی ماموران در جاده سراوان به یک خودروی حامل مهاجران افغانستانی نیز ۱۹ نفر کشته و زخمی شدند.
لازم به اشاره است که ماموران امنیتی در استان سیستان و بلوچستان همواره به شکل بی رویه ای و به محض مشکوک شدن به عابران و خودروها اقدام به تیراندازی به سوی آنان می کنند.

دکمه بازگشت به بالا