ایران

رئیس فراکسیون زنان مجلس خواستار «گزارش عملکرد گشت ارشاد» شد

پروانه سَلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس ، روز دوشنبه خواستار ارائه گزارشی مستند از نتایج عملکرد ۱۳ ساله گشت ارشاد شد.
بنا بر گزارش رسانه‌ای داخل کشور خانم سَلحشوری طی سخنانی در این زمینه گفته: اگر گشت ارشاد پس از ۱۳ سال٬ توانسته «نتیجه دلخواهی» بگیرد و «حجاب بهتری» در جامعه ایجاد شده٬ «آن را با سند و مدرک نشان دهد».
اظهارات این نماینده مجلس، پس از آن صورت می گیرد که ماموران گشت ارشاد در تازه ترین اقدام بحث برانگیزشان یک دختر جوان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بازتاب فیلم گرفته شده از این رفتار انتقادهای بسیاری را برانگیخت.
پروانه سلحشوری در ادامه سخنانش به اظهارات تازه وزیر کشور مبنی بر اینکه «دولت٬ دغدغه حجاب دارد» اشاره کرده و با یادآوری حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها گفت که این موضوع با این اظهار نظر حسن روحانی که گفته «بگذاریم مردم زندگی کنند» در تضاد است.
این نماینده مجلس خواستار آن شده که «اجازه زندگی کردن به مردم»، نه در حرف بلکه در «عمل» داده شود و در کنایه به دولت دوازدهم و حسن روحانی٬ اضافه کرده گفته است که «برخی اظهاراتی می‌کنند، اما عمل‌شان طور دیگر است».
از سوی دیگر زهرا ساعی٬ دیگر نماینده مجلس نیز روز گذشته با اشاره به فعالیت گشت ارشاد در ایران از دهه ۸۰ شمسی، گفته است که عملکرد این نیرو٬ باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا این این نیروها به «اهداف» خود رسیده‌ و «کارکردهایشان» در طول این سال‌ها مناسب بوده است؟»
گفتنی است برخوردهای سلبی ماموران گشت ارشاد در طول سالهایی که از آغاز تاسیس این نهاد سرکوبگر مآب می گذرد حتی به ازعان بسیاری از مسئولین کشور از جمله وزیر ایران در دولت روحانی ناموفق بوده و با توجه به تغییر سبک زندگی و تغییر پوشش های جامعه٬ به چالشی اساسی برای حکومت تبدیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا