ایران

علیرغم مشکلات مردم؛ تهران برای مشارکت در بازسازی عراق و سوریه اعلام آمادگی کرد

در حالی که بسیاری از مردم ایران شدیدا از مشکلات اقتصادی و معیشیتی رنج می‌برند، ‌‌حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور، در پیامی به بشار اسد از آمادگی تهران برای کمک به بازسازی سوریه خبر داده و از سوی دیگر نیز امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در پایان سفر به عراق مشارکت در بازسازی این کشور را «وظیفه» تهران خوانده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم حسن روحانی در پیامی خطاب به بشار اسد نوشته است: «دولت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزات و مقابله تروریسم کنار رژیم اسد بوده، آمادگی دارد تا در امر بازسازی سوریه نیز با تمامی امکانات در کنار شما باشد.»
رئیس‌جمهوری ایران همچنین به اسد وعده داده که تهران «تا دفع آنچه نیروهای شر خوانده، و بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه به مساعدت‌های خود ادامه خواهد داد.»
گفتنی است در ادبیات نظام تهران به مخالفان بشار اسد لفظ تروریست اطلاق می شود.
سخنان حسن روحانی در حالی بیان می شود که دولت تهران به عنوان حامی اصلی رژیم بعثی سوریه، در بروز درگیری و جنگ داخلی در این کشور و تخریب زیرساخت ها و منابع ملت سوریه نقش بسیار پررنگی داشته است.
نیروهای نظامی ایران و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت این کشور همراه با ارتش رژیم اسد مسئولیت مرگ بیش از ۹۰ درصد غیرنظامیان در جنگ سوریه را بر دوش می‌کشند.
ایران هزینه های بسیار هنگفتی را صرف جنگ هفت ساله در سوریه کرده است. جنگی که اساسا با هدف توسعه طلبی و تشکیل هلال شیعه در منطقه بر آن اصرار دارد.
طی چهار سال گذشته ایران علاوه بر کمک‌های نظامی و اعزام نیرو به سوریه، ۵.۶ میلیارد دلار کمک اعتباری به بانک مرکزی سوریه ارائه کرده است.
از سوی دیگر مداخله ایران در عراق نیز برای دولت تهران هزینه های بسیار بالایی را به همراه داشته است. همه این بزل و بخشش های نظام ولایت فقیه از جیب ملت ایران انجام می گیرد. ملتی که در سایه انقلاب و حاکمیت علی خامنه ای با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و همه روزه بسیاری از کارگران و قشر کم درآمد به خیابان ها آمده و علیه تبعیض و ظلم این نظام شعار سر می دهند.

دکمه بازگشت به بالا