اخبارایران

اعتراض عضو شورای شهر تهران نسبت به ضرب و شتم یک دختر توسط گشت ارشاد

” ناهید خداکرمی”، عضو شورای شهر تهران، به قضیه ضرب و شتم زن جوانی توسط یکی از ماموران گشت ارشاد معترض وهمچنین خواهان “به رسمیت شناخته شدن و بازنگری برخورد با زنان” شد. اشاره وی به ویدئویی است که در چند روز اخیر بحث‌های زیادی را برانگیخته است. در این ویدئو زن جوانی توسط یک مامور زن ارشاد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، ناهید خداکرمی روز یکشنبه (۲ اردیبهشت/ ۲۲ آوریل) در جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد «در این فیلم دختر فریاد می‌زند که زندگی ما را نابود کردید و این تکان‌دهنده‌ترین کلام برای یک جوان است.»

این فعال زنان در بخشی دیگر از سخنانش خواستار “تغییر نگاه به زنان در جامعه” شد. به گفته وی ، «امروز شاهد هستیم زنان در عرصه‌های مختلف علمی حضور دارند. امروز زنان جزو اقشار فرهیخته جامعه هستند و مدیران کشور باید به این مساله توجه کنند.»

ناهید خداکرمی خاطرنشان کرد که در مدیریت مردانه شهر جایی برای زنان دیده نشده است و “باید تمهیداتی انجام شود که صدای زنان و خواسته‌هایشان شنیده شود”.

این واکنش در حالیست که روز چهارشنبه ۲۹ فرودین انتشار فیلمی از نحوه برخورد یک مامور نیروی انتظامی «گشت ارشاد» با یکی از دخترانی که گفته شده پوشش مناسبی نداشته است، با واکنش های فراوانی همراه بود.این فیلم چند دقیقه‌ای که توسط یکی از همراهان دختر جوان به صورت پنهانی ضبط شده، نشان دهنده این است که در یکی از پارک‌های تهران چند مامور زن و مرد در پوشش گشت ارشاد در حال تذکر دادن به آن‌ها هستند.در این میان یکی از ماموران با یکی از دختران درگیر می‌شود و این درگیری لفظی با حمله ور شدن آن مامور زن تبدیل به درگیری فیزیکی می‌شود. مامور زن با بکار بردن الفاظ توهین آمیز و فشار دادن گلوی دختر جوان سعی دارد که او را متوجه بی‌حجابی‌اش بکند.

گفتنی است که واکنش کاربران مجازی به فیلم منتشر شده آن‌چنان بالا گرفت که دفتر سخنگوی ناجا را وادار به عذرخواهی کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا