اخبار

احتمال وضع تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه و سخنان ترامپ در مورد حملات موشکی به سوریه

در حالی که سخنگوی کاخ سفید از ارزیابی تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داده دونالد ترامپ نیز به این مساله تصریح کرده اما جزئیات چندانی از تحریم‌های احتمالی تازه و این‌که آن‌ها چه زمانی اعلام خواهند شد، مطرح نکرده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی خود با شینزو ابه، نخست‌وزیر ژاپن، در پاسخ به سوالات مربوط به «تحریم‌های روسیه» که خبرنگاران از او پرسیدند، گفت: «هیچ‌کس به اندازه دونالد ترامپ علیه روسیه سخت‌گیر نبوده‌است».
رئیس جمهور آمریکا در ادامه به حمله موشکی به سوریه اشاره کرده و گفت: این حمله «برای ایجاد یک مانع قوی علیه استفاده از جنگ‌افزارهای ممنوع شیمیایی» انجام شده‌است. رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده است که پدافند دفاعی و سامانه‌های ضد موشکی در سوریه نتوانسته‌اند هیچ‌یک از موشک‌های پرتاب‌شده را منهدم کنند.
آمریکا، فرانسه و بریتانیا، جمعه ۲۴ فروردین حملاتی را به مراکز تحقیقات و زرادخانه شیمیایی ارتش سوريه انجام دادند. پرسش‌ها از ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، پس از آن مطرح شده که بین اعضای کابینه او، در مورد تحریم‌های تازه علیه شرکت‌های روسی به‌خاطر حمایت از حکومت بشار اسد، اظهاراتی رد و بدل شد. ایالات متحده تا کنون تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه، به‌دلیل اتهام‌های مربوط به دخالت در انتخابات، حمایت از بشار اسد، اتهام دخالت در اوضاع داخلی اوکراین و ضمیمه‌کردن شبه‌جزیره کریمه، وضع کرده‌است. روسیه اتهام دخالت در اوضاع اوکراین و انتخابات آمریکا را رد می‌کند و مانند دولت تهران مدعی است که به درخواست رژیم مرکزی سوریه، و برای مقابله با «گروه‌های تروریستی» وارد کارزاراین کشور شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا