اخبارایرانتازه‌های سیاسی

بازداشت محمدرضا جلایی‌پور ، جامعه شناس اصلاح طلب توسط نیروهای امنیتی

گزارش های  منابع رسمی وغیر رسمی حکایت از آن دارد که محمدرضا جلایی‌پور،فعال سیاسی اصلاح‌طلب چهارشنبه شب بازداشت شده است .

هنوز از علت بازداشت وی خبر موثقی بدست نیامده است .

آنگونه که برخی منابع می گویند ، این فعال اصلاح طلب با حکم دادسرای ناحیه ۲۳ شب گذشته بازداشت شد. وی پیشتر نیز چند بار بازداشت شده بود.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، حمیدرضا جلایی‌پور، پدر محمدرضا جلایی‌پور در یک فایل صوتی در کانال تلگرام خود درباره بازداشت فرزندنش می‌گوید: «محمدرضا مدتی است که در دماوند روی کتابی کار می‌کند. امروز – چهارشنبه – بعد از ظهر به تهران امده بود. ساعت شش بعد از ظهر به دفتر آقای خاتمی در سه راه یاسر می‌رود. ساعت ۱۰ شب که بیرون آمده بود، چند نفر او را بازداشت می‌کنند.»

محمدرضا جلایی پور که ۳۴ سال دارد فرزند حمیدرضا جلایی پور جامعه شناس و از شخصیت های شناخته شده اصلاح طلب است.

وی  (متولد ۱۳۶۱) فعال سیاسی، جامعه‌شناس، رتبه یک کنکور سراسری سال ۱۳۸۰ در رشته علوم انسانی و دارنده مدال طلای المپیاد ادبی در سال ۱۳۷۹، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دین در دانشگاه اکسفورد و مدیر و بنیانگذار پویش موج سوم (کمپین حمایت از خاتمی و موسوی) در انتخابات ۱۳۸۸ و فرزند حمیدرضا جلایی‌پور است. او پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ سه بار دستگیر شد و مجموعا پنج ماه را در بازداشت انفرادی به سر برد.

دکمه بازگشت به بالا