اخبارایران

جنجال بر سر نسب ملکه انگلیس تا واقعیت سید بودن روحانیون حاکم بر ایران

در حالیکه برخی رسانه های انگلیسی نسب “ملکه انگلیس” را ازطریق  حضرت علی- رضی الله عنه-  ( خلیفه چهارم مسلمانان ) به “بنیانگذار اسلام” ، منتسب کرده اند ، این موضوع  سبب جنجال در بین محافل مذهبی در داخل ایران شده تاجایی که رئیس موسسه موسوم به  پژوهشکده انساب قم نسبت به آن هشدار داده است .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،  در همین ارتباط ،حجت الاسلام رجایی رئیس موسسه موسوم به  پژوهشکده انساب قم، این موضوع را «توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان» دانسته است . .وی در پاسخ به سؤالی درباره شجره نامه ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که او را به خاندان پيامبر اسلام منتسب کرده است، مدعی شد: “شجره نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است.”

بنا برادعای این روحانی شیعی : «شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل حدود ۴۲ نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست.»

او افزود: «باید مرکز “دارالنقابه” زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید تاسیس شود و جلوی ادعاهای کاذب گرفته شود.»  این چهره مذهبی همچنین ادعا کرد: «امروزه خطر بزرگی مسئله سیادت را تهدید می کند که باید هر چه زودتر در مقابل این توطئه خطرناک ایستاد.»

این واکنش در حالیست که چند روز قبل روزنامه تایمز لندن در مقاله ای به مطلب یک روزنامه مغربی  اشاره کرد که گفته است نسل ملکه الیزابت دوم می تواند با پادشاه مسلمانان که بر اسپانیا حکومت می کرد مرتبط بوده و از طریق آنها با بنیانگذار اسلام مرتبط باشد. این  روزنامه شجره ‌نامه  ادعایی ملکه انگلیس را که از طریق امام حسن به پیامبر رسیده، منتشر کرد.

این روزنامه بریتانیایی  در فرازی دیگر از گزارشش ادامه می دهد ، دیوید استارکی، استاد تاریخ، خاطرنشان کرد که این نظریه جذاب است و «کاملا پوچ نیست»، اما ثابت نشده است و از اولین زمانی که اواین نظریه را در دهه ۱۹۸۰ شنیده است زیاد استفاده نشده است. این مورخ معتقد است که شجره نامه تا قبل از ریچارد کنیسبورگ هیج شک و تردیدی در آن نیست و صحیح است و ازدواج های بسیاری بین خانواده های سلطنتی انگلستان و اسپانیا وجود دارد.

دیوید استارکی همچنین اضافه کرده است پادشاهان قرون وسطایی اسپانیا و خاندان سلطنتی اسلامی بسیار نزدیک بودند، با این حال، این دلیل نمی شود که آنها متعلق به نسل خانواده سلطنتی مسلمانان باشند.

هرچند که انتساب نسب ملکه انگلیس به بنیانگذار اسلام  از سوی هیچ نهاد معتبری تایید نشده ، اما منتقدان می گویند ،نسب بسیاری از چهره های سیاسی -مذهبی در ایران نیز  -که هم اکنون در بدنه حاکمیت هستند- به پیامبر اسلام تایید نشده وجعلی است .

به گفته این منتقدان ، بسیاری از چهره های مذهبی در ایران با جعل لقب “سید” بر خود ، سعی دارند تا باور علاقمندان به خاندان پیامبر اسلام را فریب دهند .

لازم به اشاره است که سال گذشته ،تارنمای شبکه جهانی کلمه خبری را منتشر کرد که در آن دکتر محمد نوری زاد ، فیلمساز منتقد حکومت ایران نسبت به  سید بودن  علی خامنه ای،رهبری حکومت و همچنین محمد خاتمی، ریاست جمهوری اسبق کشور تشکیک وارد کرد . وی با انتشار نامه ای ، خواستار آزمایش dna برای اثبات سید بودن علی خامنه ای و محمد خاتمی شد .

 

دکمه بازگشت به بالا