اخبار

کاخ سفید: ترامپ خواستار بازگشت هرچه سریع‌‌تر نیروهای آمریکایی از سوریه است

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید: «ماموریت آمریکا در سوریه تغییری نکرده» و رئیس‌ جمهوری، «خواستار بازگشت هرچه سریع‌ تر نیروهای آمریکایی به خانه» است. این بیانیه پس از آن منتشر شده که رئیس ‌جمهوری فرانسه، گفت: ترامپ را «قانع کرده» نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج نکند.
سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفته است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده «به روشنی گفته که، خواستار بازگشت هرچه سریع‌تر نیروهای نظامی آمریکا به خانه است».
کاخ سفید در ادامه افزوده است: «ما به [ماموریت] برای نابودی کامل داعش، و ایجاد زمینه‌هایی که جلوی احیای این گروه را بگیرد، پایبند هستیم. همچنین ما انتظار داریم که متحدان و شرکای منطقه‌ای ما مسئولیت بیشتری را، چه از نظر نظامی و چه از منظر اقتصادی، برای ایجاد امنیت در منطقه، برعهده گیرند».
این بیانیه در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، نهم فروردین ماه، در جریان یک سخنرانی در ایالت اوهایو، با اشاره به ازبین رفتن گروه داعش،‌ در سوریه و عراق گفت: ما به زودی از سوریه خارج خواهیم شد.
سخنان آقای ترامپ در مورد «خروج هرچه سریع ‌تر» نیروهای آمریکایی از سوریه در حالی بیان شد که مقام‌های دولت او، پیش ‌تر، بر ماندن در سوریه تا زمانی که پشتیبانی از شبه‌ نظامیان مورد حمایت آن‌ها ضروری باشد، تاکید کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا