اخباراهل سنت

درخواست جوانان طایفه بامری از اقوام بلوچ ،برای محکومیت قتل چهار تن از افراد این طایفه

جوانان طایفه بامری با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن قتل چهار تن از این افراد این طایفه توسط ماموران پاسگاه دلگان ، از کلیه اقوام بلوچ در خواست کرده اند به این واقعه واکنش  نشان داده و آن را محکوم کنند .

به گزارش تارنمای  شبکه جهانی کلمه ، در بخشی از این بیانیه آمده است :ما طائفه بامری تقاضا داریم کلیه اقوام بلوچ خشم و انزجار خود را در  خصوص این فعل قبیح اعلام نمایند تا مجددا شاهد این گونه حوادث در سطح شهرستان دلگان و استان س و ب نباشیم

این واکنش بعد ازآن صورت می گیرد که پنجشنبه ۲۳ فروردین، ماموران نیروی انتظامی پاسگاه دلگان اقدام به تیراندازی و کشتن چهار تن از افراد طایفه بامری بانام های : یعقوب بامری، مسلم بامری و برادرش حمزه بامری با خواهر زاده سه ساله وی حسنی بامری کردند .

 

متن بیانیه جوانان طائفه بامری بدین قرار  است:

 

بسمه تعالی

 

مامورین دلگان در بهمن ۹۶ ملبس به لباس محلی بلوچی و استفاده از خودرو شخصی ورود به عنف به منزل کشاورز نمونه علی بامری فرزند مهردل در چاه کمال دلگان نموده و بدون اینکه دستور قضایی را به رؤیت برسانند یا اینکه به اهل منزل بگویند که مأمور هستیم اهل خانه و اناث را مورد تفتیش قرار داده که سنت بلوچ را مخدوش نموده اند یعنی بدون همراه داشتن پلیس زن  مردان نامحرم زنان خانه را تفتیش و النهایه سه نفر از اهل منزل را دستگیر و دو نفر را مجروح ( یک زن و مرد) و رعب و وحشت شدیدی را در محله چاه کمال دلگان بوجود آورده اند.

 

به تبع این اقدام عاطفه تعدادی نوجوان تحت تأثیر واقع شده و تعدادی سنگ به درب ستاد انتظامی دلگان پرتاب کرده اند که بعلت احساسات درونی و تعرض به زنان این فعل انجام شده است و تابع هیچ گروهک معاند و سرویس های جاسوسی نبوده اند و بغیر از مسلم بامری همگی زیر ۱۸ سال سن داشته اند. اما اخیرا درمورخ ۲۳/۱/۹۷ به انتقام آن سنگ انداختن به پاسگاه، خودرو مسلم را به رگبار بسته و چهار نفر که در این بین دو کارگر و یک کودک ۳ ساله را نیز شهید کرده اند و اجساد مقتولین را بعد از هتک حرمت و ضرب و شتم شدید بعد از ۱۰ ساعت تأخیر تحویل سردخانه ایرانشهر داده اند.

 

از سوی دیگر ماموران گزارش و صورتجلسه کذب و صوری و گزارش خلاف واقع نوشته و موجب شده اند که نظر قاضی نسبت به تحویل اجساد به اولیاء دم با تأخیر و سختگیری بی مورد مواجه شود و در بین مأمورین دلگان محمدی از پرسنل آگاهی که فردی روانی و مغرض بوده نیز حضور داشته است.

 

اکنون ما طائفه بامری تقاضا داریم کلیه اقوام بلوچ خشم و انزجار خود را در  خصوص این فعل قبیح اعلام نمایند تا مجددا شاهد این گونه حوادث در سطح شهرستان دلگان و استان س و ب نباشیم و از استاندار محترم ، نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی ، ائمه جماعات تشیع و تسنن ، کلیه دستگاه های نظارتی استدعا داریم با مأمورین خاطی برخورد قانونی و لازم را بررسی و معمول نمایند تا بیشتر از این شاهد تضییع حقوق مردم بلوچ نباشیم.

 

جوانان طائفه بامری دلگان

 

دکمه بازگشت به بالا