اخبار

وقوع انفجار در منطقه محل حضور نیروهای ایرانی در استان حلب

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در منطقه‌ای از استان حلب که «گفته می‌شود نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران در آن حضور دارند»، انفجاری رخ داده‌است.
بنا بر گزارش ها اگرچه دلیل انفجار هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست اما به احتمال زیاد ممکن است این حمله ناشی از حمله هوایی باشد.
این انفجار در واپسین ساعت‌های روز شنبه در منطقه‌ای در جنوب استان حلب رخ داده است».
بنا به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، منطقه‌ای که «انفجار» در آن رخ داده به‌عنوان منطقه‌ای شناخته می‌شود که مورد استفاده ایرانیان و شبه‌نظامیان شیعه افغان است.
این گزارش پس از آن منتشر می شود که آمریکا، فرانسه و بریتانیا در واکنش به «حملات شیمیایی» در دوما، حملاتی راعلیه مراکز تحقیقات و زرادخانه شیمیایی ارتش سوريه انجام دادند. پنتاگون، اعلام کرده‌است که در این عملیات مشترک، تأسیسات مرکز تحقیقات علمی در دمشق و دو تأسیسات نظامی و محل نگهداری تسلیحات شیمیایی حکومت سوریه در حمص، هدف قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جریان یک سخنرانی به روسیه و ایران هشدار داد که به حمایت از حکومت بشار اسد پایان دهند.
در طرف مقابل نیز نظام‌های روسیه و ایران به عنوان اصلی ترین حامیان رژیم بعثی اسد این حملات موشکی را محکوم کرده اند.
گفتنی است ایالات متحده در سال گذشته نیز، در واکنش به گزارش‌های مربوط به حملات شیمیایی دولت بشار علیه علیه غیرنظامیان، حمله‌ای را به یک پایگاه ارتش سوریه انجام داد.

دکمه بازگشت به بالا