تازه‌های سیاسی

سفیر امریکا در جلسه شورای امنیت:همه بدانند در صورت ارتکاب حمله شیمیائی دیگر در سوریه،نیروهای امریکائی مسلح و آماده رویاروئی با آن هستند

جلسه شورای امنیت که به درخواست روسیه برای محکومیت حمله به سوریه منعقد شد،به حملات تند کشورهای عضو علیه روسیه بدل شد

خانم نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در جلسه امروز شورای امنیت اعلام کرد که در صورت حمله شیمیائی مجدد دولت سوریه علیه شهروندان این کشور،نیروهای امریکائی آماده و مسلح به آن پاسخ خواهند داد.خانم هیلی گفت:من امروز صبح با رئیس جمهور (امریکا) صحبت کردم و ایشان اظهار کرد،در صورت حمله با گازهای سمی بر علیه شهروندان سوریه توسط بشار اسد،نیروهای امریکائی «انگشت بر روی ماشه»آماده پاسخ گوئی به آن هستند.
جلسه شنبه شورای امنیت به درخواست روسیه و با هدف محکوم کردن حمله امریکا و متحدان آن به سوریه برگزار شد،اما به سرعت به سخنان نمایندگان کشور بر ضد روسیه و عدم وفاداری آن به تعهدات سابق خود درباره استفاده از سلاح شیمیائی توسط بشار اسد مبدل شد.
خانم هیلی اضافه کرد:وقتی رئیس جمهور ما خطوط قرمز تعیین می کند،برای تعهد به اجرای آنها نیز اقدام می کند.وی اضافه کرد:ما یک بار دیگر هشدار می دهیم که در صورت تخلف از این خطوط قرمز،دوباره حمله نظامی می کنیم.
قبل از این سخنان،واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل خواسته بود که شورای امنیت حمله امریکا،فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کند.

دکمه بازگشت به بالا