ایران

برخوردهای امنیتی با کارگران معترض گروه ملی فولاد

گزارش‌ها از اهواز، حاکی از آن است که شماری از کارگران گروه ملی صنعت فولاد با ‏برخوردهای امنیتی و اداری مواجه شده‌ و شماری از آنان، از ورود به این کارخانه منع شده اند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعلام کرده که کارفرمای مجتمع ملی صنعت فولاد «برای فشار و سرکوب کارگران» از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین «کارت ورود به شرکت تعدادی از کارگران را مسدود کرده و حراست نیز مانع از ورود آنها به کارخانه شده است».
بر اساس این گزارش «حافظ کنعانی، یکی از کارگران این کارخانه نیز، به پلیس اطلاعات و امنیت احضار و چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است».
این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که چهار هزار کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران پس از نزدیک به یک ماه اعتصاب، راهپیمایی و تجمع توانستند دو ماه از دستمزد معوقه خود را دریافت کنند.
با این همه، بخشی از مطالبات کارگران هنوز پرداخت نشده است.
در سال های اخیر، عدم پرداخت دستمزد به یکی از بزرگترین مشکلات کارگران تبدیل شده است و این موضوع اعتراض های صنفی کارگران مناطق مختلف ایران را به دنبال داشته است.
در این ارتباط، خبرگزاری فارس هفته گذشته در گزارشی از ۳۰۰ تجمع کارگری در سال ۹۶ خبر داد.
به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران واحد لوله‌سازی این مجتمع که برخلاف سه بخش دیگر فعال است، در اعتراض به «اقدامات و فشارها به همکاران خود و در همبستگی با آنها دست از کار کشیده‌اند».

دکمه بازگشت به بالا