تازه‌های سیاسی

سفیر آمریکا در سازمان ملل: اسد ۵۰ بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که بر پایه برآورد ایالات متحده، در طول جنگ هفت ساله سوریه، ارتش بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دست کم ۵۰ بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.
نیکی هیلی در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «حمله شیمیایی» اخیر در سوریه همچنین گفت: اجازه دهیم که بشار اسد استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به روندی عادی بدل کند، همه کشورها و همه مردم متضرر خواهند شد.
گزارش‌ها در مورد استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حمله شنبه گذشته خود به شهر دوما در غوطه شرقی، واکنش‌هایی جهانی را به دنبال داشته و آمریکا، بریتانیا و فرانسه در اقدامی دست جمعی چند پایگاه مربوط به زرادخانه شیمیایی سوریه را بمباران کرده اند.
در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه، سفیر فرانسه نیز گفت: که تصمیم دولت سوریه برای استفاده دوباره از سلاح شیمیایی، به این معناست که آنها «به نقطه‌ای بازگشت ناپذیر رسیده‌اند».
فرانسوا دولاتر تأکید کرد که جهان باید به این اقدام پاسخی «قوی، متحد و مستحکم» دهد.
سفیر فرانسه اضافه کرد که کشورش مسئولیت خود را برای پایان دادن به یک تهدید غیرقابل تحمل نسبت به امنیت جمعی به دوش خواهد گرفت.
فرانسه پیشتر در روز پنجشنبه گفته بود که مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد حکومت مرکزی سوریه مسئول حمله شیمیایی اخیر در این کشور بوده است.

دکمه بازگشت به بالا