ایران

دولت حقوق عقب ‌افتاده معلمان را با دریافت تنخواه از خزانه می‌پردازد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که دولت ناگزیر است برای پرداخت حقوق به تعویق افتاده معلمان از خرانه تنخواه دریافت کند.
تجمع معلمان بازنشسته در تیر ۹۶ مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران
به گزارش خبرگزاری مجلس، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفته است: مقرر شد بخشی از مطالبات فرهنگیان که مربوط به پرسنل است، همچون سنوات قبل، در آغاز سال؛ یعنی اردیبهشت ماه از محل تنخواهی که از خزانه دریافت می‌شود، پرداخت شود که البته به حمایت دولت و مجلس در این مسیر نیازمندیم.
این سخنان در حالی مطرح می شود که معلمان ایرانی از وزارت آموزش و پرورش ۷ هزار میلیارد تومان طلب دارند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفته است:
«در حال حاضر حدود هزار میلیارد تومان مربوط به معوقاتی است که از سال ۹۶ به غیر از پاداش بازنشستگی باقی مانده و به سال ۹۷ منتقل شده است و کسری اعتبارات سال ۹۷ نیز حدود ۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود ضمن اینکه پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که بر این اساس معوقات فرهنگیان میزانی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان است که مصمم هستیم به تدریج تمام آن را پرداخت کنیم.
سال گذشته معلمان در استان‌های البرز و تهران و در شهرهای مریوان،‌ کرمانشاه،‌ اراک،‌ شهرکرد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز،‌ رشت، الیگودرز، قزوین،‌ سنندج،‌ همدان، مشهد، تربت حیدریه، سقز، خرم آباد، بوشهر،‌ اردبیل، یزد و کازرون تجمعاتی اعتراضی برگزار کرده بودند. آن‌ها خواهان اختصاص «بودجه عادلانه» در مفهوم «بودجه لازم برای تامین آموزش رایگان و با کیفیت برای همه دانش‌آموزان ایرانی و همچنین تخصیص یک دستمزد عادلانه برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور» بودند.

دکمه بازگشت به بالا