اخبار

تاکید مشاور خامنه‌ای بر حمایت تهران از بشار اسد

علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین ‌الملل علی خامنه‌ای، که از سه شنبه پیش در دمشق، پایتخت سوریه، به سر می ‌برد، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین گفته است، جمهوری اسلامی ایران، «از دمشق در رویارویی با هرگونه تجاوز حمایت» می ‌کند.
گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال حملات شیمیایی منتسب به ارتش سوریه در شهر دوما، درغوطه شرقی، که گفته می شود، بیش از ۷۰ کشته و هزار زخمی برجای جای گذاشته است، آمریکا و کشورهای متحد غربی آن، در حال مذاکره برای پاسخ مشترکِ نظامی، به این «حملات شیمیایی» هستند.
این در حالی است که علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله احتمالی آمریکا به سوریه، در واکنش به حمله «شیمیایی» در دوما گفته است: نه سوریه ضعیف تر از ابتدای جنگ در این کشور است، و نه آمریکا قویتر از آن زمان.
ارتش بعثی سوریه طی ماه های اخیر عملیات گسترده ای برای بیرون راندن مخالفان حکومت بشار اسد از غوطه شرقی را آغاز کرده است و دما یکی از شهرهایی است که همچنان در اختیار مخالفان حکومت بعثی اسد قرار دارد.
مشاور رهبر جمهوری اسلامی همچنین اضافه کرده است: اگر تا به حال آنها توانسته اند کاری بکنند از این به بعد نیز خواهند توانست. قطعا نمی توانند کاری بکنند.
علی اکبر ولایتی در ادامه با اشاره به خط مقاومت اظهار داشته: «از دمشق در رویارویی با هر گونه تجاوز حمایت می‌کنیم.»
مقام های جمهوری اسلامی ازایران، سوریه و گروه تروریستی حزب الله لبنان به عنوان«خط مقاومت» یاد می کنند.
به گزارش رویترز، ایران طی هفت سال جنگ داخلی در سوریه کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده ای به حکومت بشار اسد کرده است و همچنین گزارش های دیگر حاکی از آن است که کشور روسیه و نیروهای حزب الله لبنان نیز، با تامین مالی و امتیازدهی های گسترده ای که از طرف ایران صورت میگیرد، در این جنگ شرکت دارند.

دکمه بازگشت به بالا