اخبار

جلسه فوق‌العاده دولت بریتانیا برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه

ترزا می نخست وزیر بریتانیا از دولت کشورش خواست امروز پنج شنبه ۱۲ آوریل، برای بحث درباره چگونگی واکنش بریتانیا، به حملات شیمیایی دوما در سوریه جلسه فوق العاده تشکیل دهد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی دفتر نخست وزیری بریتانیا، گزارش داد ترزا می، نخست وزیر این کشور، اعضای کابینه خود را به لندن دعوت کرد تا «چگونگی واکنش بریتانیا به تحولات اخیر سوریه» را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.
این در حالی است که شبکه خبری بی بی سی، چهارشنبه به نقل از ترزا می گزارش داده بود که دولت بریتانیا آماده است بدون اخذ موافقت پارلمان این کشور در پاسخ به حملات دوما در سوریه که گفته می‌شود در آن سلاح شیمیایی بکار رفته است، دست به اقدام نظامی بزند.
بی بی سی گفته: نخست وزیر بریتانیا به دلیل نیاز به تصمیم گیری سریع برای پیوستن به اقدام نظامی احتمالی در سوریه برای اخذ موافقت قبلی پارلمان کشورش تلاش نخواهد کرد.
در همین راستا روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که نخست وزیر بریتانیا به زیردریایی ‌ای این کشور دستور داده تا در نزدیکی آب‌های سوریه موضع گرفته تا از آن موقعیت قادر باشند در صورت تصمیم برای اقدام نظامی، اهدافی را در این کشور مورد هدف قرار دهند.
در ادامه این این روزنامه احتمال داده که این حمله نظامی احتمالا شامگاه پنجشنبه آغاز شود.

دکمه بازگشت به بالا