ایران

حکم اعدام رامین حسین ‌پناهی در دیوان عالی کشور تایید شد

براساس گزارش رسیده، حکم اعدام رامین حسین ‌پناهی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج، به تایید دیوان عالی كشور رسید.
حسین احمدی ‌نیاز، وکیل پرونده این زندانی سیاسی کُرد، ضمن تایید این خبر اعلام کرده است که این حکم، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ‌ماه در شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور در قم تایید شده و خطر اعدام این زندانی سیاسی قریب‌الوقوع است.
رامین حسین ‌پناهی، روز جمعه دوم تیرماه سال ۱۳۹۶، طی درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در سنندج به شدت مجروح و توسط نیروهای سپاه بازداشت و پیش از تکمیل مراحل درمانی از بیمارستان سنندج به بازداشتگاه سپاه منتقل شده بود. پس از بازداشت رامین حسین ‌پناهی، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت اعضای خانواده حسین‌ پناهی کردند.
دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی رامین حسین‌ پناهی، زندانی سیاسی کُرد را به اعدام محکوم و این حکم روز پنج ‌شنبه پنجم بهمن ‌ماه سال ٩٦ به وکیل پرونده‌اش ابلاغ شد.
پیشتر، حسین احمدی‌ نیاز، وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پرونده این زندانی سیاسی کُرد با اشاره به صدور حکم اعدام برای موکلش طی گفتگویی کوتاه با آژانس کُردپا اعلام کرد: رامین حسین ‌پناهی به اتهام بغی و عضویت در کومله به اعدام با طناب دار در محوطه زندان سنندج محکوم شده است.
این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: دادگاه انقلاب سنندج برای صدور حکم اعدام برای موکلش به گزارشات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات استناد کرده درحالیکه وی در مراحل تحقیقات از امکانات تعیین وکیل محروم بوده است.
وی افزود: صدور حکم اعدام برای موکلش بنا به خواسته وزارت اطلاعات بوده است.

دکمه بازگشت به بالا