اهل سنت

ممانعت از شرکت حاکم شرع مردمی کردستان در همایش فارغ التحصیلی زاهدان

وزارت اطلاعات با احضار کاک حسن امینی مانع از مشارکت وی در جلسه سالانه فارغ التحصیلی طلاب درالعلوم زاهدان شد.
یک منبع آگاه در گفتگو با واحد خبر شبکه جهانی کلمه گفت است، وزارت اطلاعات با احضار کاک حسن امینی، حاکم شرع و روحانی برجسته اهل سنت کردستان از وی خواسته، در همایش فارالتحصیلی طلاب اهل سنت در زاهدان شرکت نکند.
دفتر محکمه شرعی کردستان با انتشار بیانیه ای، ضمن تایید این خبر ، إعمال محدویتها علیه رهبران و بزرگان اهل سنت را خلاف شرع و قانون دانست.
متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در آستانه‌ی برگزاری مراسمِ صِرفا دینیِ فارغ‌التحصیلیِ طلّاب و حفّاظِ حوزه‌ی دارالعلوم زاهدان، اداره‌ی کل اطلاعات استان کردستان، مانع از شرکتِ استاد کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و رئیس مدرسه‌ی امام بخاری سنندج، در این مراسم شدند.
طبق مقرراتِ دین مبینِ اسلام، و همچنین حسبِ اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل دوازده، إعمال این محدویتها علیه رهبران و بزرگان اهل سنت، خلاف شرع و قانون است.
در شرایط بحرانیِ کنونی منطقه، این اقداماتِ خلافِ عقل و عرف و دین و قانون، جز ایجاد بدبینی و نومیدی در میان مردم نسبت به حاکمیت، فایده‌ی دیگری ندارد. قطعی و مسلّم است که این قبیل کارهای خلاف قانون، از مصادیقِ آب به آسیاب دشمن ریختن است و شدیدا محکوم و منفور است.
قابل به ذکر است که بیست و هفتمین مراسم دانش آموختگی طلاب دارالعلوم مکی زاهدان پنج شنبه هفته جاری ( ۲۳ فروردین ۹۷) در مصلی اهل سنت زاهدان با حضور جمع بزرگی از سراسر کشور برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا