ایران

جلسه نمایندگان اصولگرا با مسئولان اطلاعات سپاه در خصوص فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی

نمایندگان اصولگرای مجلس ایران با مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران جلسه‌ای برگزار کرده‌اند که در آن موضوع فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی و جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی مطرح شده است.
به گزارش خبرگزاری‌های داخلی حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس ایران، در باره این جلسه، به خبرنگاران گفت: مسئولان سپاه وجود پیام‌رسان‌های خارجی، از جمله تلگرام در ایران را برنامه «نظام سلطه» برای ایران دانسته و گفته‌اند «تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری به اندازه کشور ما رها نیست».
نماینده‌ی اصولگرای مجلس در ادامه سخنانش انتقال از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی را «مطالبه عمومی» دانسته و مدعی شد: «نبود امنیت در پیام‌رسان‌های داخلی کذب محض است و واقعیت ندارد.»
حسین نقوی همچنین گفت: مسئولان سپاه با بیان این‌که فضای مجازی در خدمت آمریکا و اسرائیل است گفته‌اند که «مردم را باید از چنگ آن‌ها یعنی (پیام‌رسان‌های خارجی) نجات داد».
سخنگوی فراکسیون موسوم به فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در حال انتقال کلیه خدمات و فعالیت‌های خود به پیام‌رسان‌های داخلی هستند.
گفتنی است طرح مسئله کنترل و حذف پیام‌رسان‌های خارجی، به‌ویژه تلگرام در پی اعتراضات سراسری اخیر در بین مسئولان حکومتی مطرح شد و اخیرا نیز شدت گرفته است.
طی این اعتراضات که معترضان در بیش از صد شهر به خیابان ها آمدند، علیه بالاترین مقام‌های حکومتی از جمله علی خامنه ای رهبر ایران شعارهای بسیاری تندی داده شد.
نقش پیام رسان های خارجی در شکل گیری اعتراضات مقامات حکومتی را بر آن داشته تا برای حذف کامل پیام‌رسان‌های خارجی تصمیم جدی گرفته و در این زمینه اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا