ایران

تهدید خانواده حمزه درویش زندانی عقیدتی اهل سنت، توسط ماموران اطلاعات رشت

بر اساس اخبار رسیده به شبکه جهانی کلمه؛ ماموران اداره اطلاعات رشت با مراجعه به منزل پدری حمزه درویش، زندانی عقیدتی اهل سنت محبوس در زندان گوهردشت، اقدام به تهدید افراد خانواده‌ی وی کردند.
این در حالیست که آقای درویش از روز ۲۶ اسفند ماه ۹۶ در اعتراض به روند ناعادلانه قضایی در پرونده و تهدیدهای انجام شده در فضای زندان و شکنجه شدن و عدم احساس امنیت دست به اعتصاب غذا زده است.
گزارش شده که مصطفی ضیایی، رئیس زندان رجایی شهر آقای درویش را به مرگ تهدید کرده است. گفته می شود تهدید خانواده وی توسط ماموران اداره اطلاعات نیز در همین راستا و به دلیل ادامه اعتصاب غذای این زندانی انجام شده است.
طبق اعلام یک منبع آگاه به شبکه جهانی کلمه: مامورین اطلاعات با تهدید خانواده آقای درویش از آنها خواسته اند که فرزندشان را متقاعد کنند تا با وزارت اطلاعات همکاری کرده و اعتصابش را بشکند.
بنا بر گزارش ها مسئولان زندان به آقای درویش گفته‌اند که تنها در صورتی او را از زندان آزاد می‌کنند که به سوریه برود و بر علیه داعش به جنگ بپردازد، و در غیر این صورت ۱۵ سال دیگر در زندان باقی خواهد ماند.
حمزه درویش ۲۴ ساله اهل تالش است. وی در تیرماه سال ۹۵ به اتهام خروج غیرقانونی بازداشت و به ۱۸ سال حبس محکوم و به زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
آقای درویش پس از تحمل آزار و اذیت فراوان از تاریخ ۳ اسفندماه سال گذشته به سلول انفرادی منتقل شده، و پس از آن در روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه برخلاف قانون اصل تفکیک جرایم، به سالن ۳۱ اندرزگاه ۱۰ در بند عمومی منتقل و در بین زندانیان جرایم خشن نگهداری می‌شود. این زندانی عقیدتی اهل سنت از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته با اعتراض به روند قضایی در پرونده خود و عدم انتقالش به بند سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است. یک منبع مطلع نیز درباره وضعیت این زندانی گفته است “آقای درویش به دلیل اعتصاب غذا وضعیت مناسبی ندارد و در کلیه راست و قفسه سینه درد شدید دارد؛ این منبع افزوده که آقای درویش روز گذشته نیز دو بار بیهوش شده اما بنا به دستور رئیس زندان از انتقال وی به بیمارستان جلوگیری شده است”.

دکمه بازگشت به بالا