ایران

وزیر نیرو: خاموشی اجتناب‌ناپذیر و وضعیت آب شرب در برخی مناطق حاد است

وزیر نیرو در دولت حسن روحانی می‌گوید در تابستان امسال خاموشی اجتناب‌ناپذیر است و وضعیت آب شرب نیز در برخی مناطق کشور حاد است.
رضا اردکانیان این سخنان را در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی ابراز داشته است.
آقای اردکانیان گفته: کمبود برق در سال جاری به دلیل گرمای تابستان و کاهش آب پشت سدها محتمل‌تر و خاموشی اجتناب ناپذیر است و مصرف‌کنندگان با ادامه وضع موجود و استفاده خارج از الگوی مصرف می‌توانند خاموشی را تجربه کنند.
وزیر نیروی دولت حسن روحانی در ادامه سخنانش به «وضعیت حاد» تأمین آب شرب در برخی از مناطق کشور اشاره کرده و هشدار داده و گفته در صورت بدمصرفی با محدودیت هایی از قبیل « جیره‌بندی آب و نظایر آن» مواجه خواهیم شد.
همزمان با سخنان وزیر نیرو حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به نقل از رضا اردکانیان که در این فراکسیون حضور یافته بود، به خبرگزاری ایسنا گفته است که: پدیده خشکسالی در ایران «موقتی» است، اما پدیده کم‌آبی «دائمی» است.
این نماینده مجلس به نقل از آقای اردکانیان اضافه کرده که «طی ۵۰ سال گذشته سالی یک میلیمتر از بارش‌ها کم شده است. همچنین هر ۱۰ سال دو درجه هوا گرم‌تر شده است. این نشان می‌دهد با پدیده خشکسالی روبه‌رو نیستیم بلکه با پدیده کم‌آبی روبه‌رو هستیم که این موضوع دائمی است».
این در حالیست که بر اساس اظهارات معاونان وزیر نیرو که به نام آنها اشاره‌ای نشده٬ «حدود ۹۴۰۰ مگاوات برق مورد نیاز کشور از منابع آبی تأمین می‌شود که به علت کاهش آب پشت سدها تقریباً نیمی از آن در سال ۹۷ تولید خواهد شد».

دکمه بازگشت به بالا