ایران

مولانا عبدالحمید: توجه به خواسته‌های جامعه اهل‌سنت از لحاظ سیاسی «واجب» است

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ۹۷) در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دینی عزیزیه “انزاء”- از توابع شهرستان سرباز- با اشاره به تاثیر رسیدگی به خواسته‌های جامعه اهل‌سنت در «حفظ وحدت و امنیت پایدار»، آن را از لحاظ سیاسی «واجب» دانست.
به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در سخنانشان در این زمینه اظهار داشت: ایران دارای تنوع قومی و مذهبی است و مهمترین خواستۀ جامعۀ اهل‌سنتِ کشور آن است که بین اقوام و مذاهب ایران تفاوتی وجود نداشته باشد.
خطیب اهل سنت زاهدان خاطر نشان کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی نباید بین اقوام و مذاهب تفاوت قائل باشند، بلکه باید همه را با یک دید بنگرند.
مولانا عبدالحمید در ادامه سخنانش افزود: جامعه اهل‌سنت دین و وطنش را دوست دارد و در طول این مدت از اختلاف دوری کرده و وحدت را حفظ کرده است که امنیت موجود در کشور نیز مرهون همین وحدت است. این شخصیت برجسته اهل سنت ایران اضافه کرد: جامعه اهل‌سنت که در صحنه‌های مختلف به وظیفۀ خود در قبال نظام جمهوری اسلامی عمل کرده است، از دولت و حاکمیت انتظار دارد که به حقوق قانونی‌اش رسیدگی کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کرد: باید در مدیریت استانی و کشوری به اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان و اهل سنت ساکن در بقیه کشور توجه کرد.
ایشان افزود: اهل‌سنت در کشور باید دیده شوند؛ این توجه و رسیدگی برای حفظ وحدت و امنیت پایدار از لحاظ سیاسی واجب است.
مولانا عبدالحمید در ادامه سخنانش بر لزوم پیگیری حقوق قانونی جامعه اهل‌سنت توسط علما، نمایندگان، مسئولین، دانشگاهیان و اندیشمندان تاکید و توصیه کرد.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامۀ سخنانش در این همایش با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، «بازگشایی مرزها» را مورد تاکید قرار داده و گفتند: خشکسالی و مشکلات اقتصادی به شدت بر مردم فشار آورده‌اند. باید برای اشتغال مردم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود.
ایشان در خصوص تعامل نهادهای حکومتی با ساکنان مرزهای بلوچستان افزود: نهادها و ارگان‌های دولتی تجارت در مرزها را به مردم واگذار کنند.

دکمه بازگشت به بالا