ایران

شورای شهر با استعفای شهردار تهران مخالفت کرد

اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه ۱۹ فروردین در جلسه بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران، با ۱۶ رأی مخالف با این استعفا مخالفت کردند.
این در حالیست که مجموعا از بیست عضو حاضر در این جلسه تنها چهار نفر با استعفای آقای نجفی موافقت کردند.
محمد علی نجفی پیش از این به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد که از مقام شهرداری تهران استعفا می دهد. وی دلیل استعفای خود را بیماری اعلام کرده است، امری که از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران رد شده و این افراد دلیل این اقدام را اِعمال برخی «فشارها» عنوان کرده اند.
در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران، محمدعلی نجفی که وعده داده بود در این روز دلایل استعفای خود را توضیح دهد، بار دیگر بیماری را عامل این استعفای غیرمنتظره و مشکوک اعلام کرد و بدون ذکر نام بیماری اش مدعی شد که بیماری مذکور «مرحله درمان سختی دارد» و وی، پس از طی این مراحل نیز مدتی «طویل و طولانی» نمی‌تواند فعالیت کند.
شهردار تهران همچنین مدعی شد که این بیماری ظرف یک ماه گذشته «عارض شده» و پیش از این وی از وجود آن اطلاعی نداشته است.
آقای نجفی در عین حال گفت که «به قصد اصلاح سیستمی فساد آلود، همه تهدیدها و توهین‌ها را پذیرفتم و دم برنیاوردم».
او با اشاره به حملات رسانه‌های اصولگرا به شهرداری تهران گفت: در این میان من را بیشتر «مورد عنایت قرار می‌دادند» و «از هر کرانه تیر جفا کردند روانه» که «نهایتاً یکی به هدف خورد».
در جلسه شورای شهر برخی از اعضای این شورا از جمله ناهید خداکرمی و زهرا صدراعظم نوری در مخالفت با استعفای آقای نجفی اعلام کردند که دلیل استعفای وی بیماری نیست.
مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، نیز پیش از این روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی «فشارهای زیاد» را دلیل استعفای محمدعلی نجفی اعلام کرده بود.
برخی از منابع فشارهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را دلیل استعفای شهردار تهران ذکر کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا