ایران

مسئول هماهنگی انصار حزب الله: یک رئیس‌جمهور نظامی کشور را نجات خواهد داد

حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله در سخنانی گفته: یک رئیس‌جمهوری نظامی می‌تواند ایران را در شرایط کنونی «نجات» دهد.
این سخنان در حالی مطرح می شود که مدتی است محافظه‌کاران تندروی بدنه نظام از فواید رسیدن یک فرد نظامی به ریاست‌جمهوری ایران می‌گویند و مشخصاً قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی را مد نظر دارند.
حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب الله که یک گروه عامل فشار متشکل از لباس‌شخصیهای بنیادگرای هوادار حکومت ایران به‌شمار می‌رود، روز یکشنبه ۱۹ فروردین در گفت‌و‌گو با وب‌سایت خبری «خبرآنلاین» گفت:«هر کسی می خواهد رئیس جمهور شود باید یکسری ویژگی هایی را داشته باشد، بر این اساس سابقه او مسئله دوم می شود. وی افزود: حالا اینکه یک نفر با سابقه نظامی می تواند کشور را نجات دهد، به مقطع زمانی و وضعیت کشور بستگی دارد. الله کرم که به عنوان عامل اصلی گروه موسوم به فشار شناخته می شود در ادامه اضافه کرد: من معتقدم امروز ایران اگر وظایف خود را انجام ندهد تجزیه می شود. در چنین وضعیتی فردی باید سکان اجرایی کشور را به دست گیرد که استراتژیک باشد، با این تعریف اگر مفهوم نظامی بودن، معنای استراتژیک بودن را در درون خود دارد، من آن صحبت را قبول می کنم.»
الله‌کرم در ادامه ضرورت به قدرت‌رسیدن یک نظامی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران را ادامه سیاست‌های منطقه‌ای دانست.
سیاست‌های منطقه‌ای مد نظر این مقام نظامی ایران؛ مداخله نظامی در سوریه به نفع بشار اسد، دیکتاتور این کشور و نیز گسترش حوزه نفوذ در عراق و لبنان و یمن و ادامه «جنگ سرد» کنونی با عربستان سعودی است.
حسین الله کرم مصادیق نامزدهای نظامی برای تصدی ریاست‌جمهوری را نیز محمد باقر قالیباف، محسن رضایی و قاسم سلیمانی ذکر کرد.
این در حالیست که قاسم سلیمانی به عنوان سازمان دهنده شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در کنار ارتش سوریه و دیگر شبه‌نظامیان هوادار اسد مسئول کشتار بیش از ۹۰ درصد غیرنظامیان در جنگ سوریه است.
محمدباقر قالیباف، فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه پاسداران و محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران نیز که بارها در انتخابات ریاست جمهوری نامزده شده و رای نیاورده اند.
گفتنی است انصار حزب‌الله که الله‌کرم از بنیانگذاران آن است،‌ در اواخر دوران ریاست‌جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی سازمان یافتند. این گروه در دوران ریاست جمهوری خاتمی بارها جلسات مسئولان دولتی و روشنفکران را به هم ریخت، در حمله به کوی دانشگاه نقشی فعال داشت، و حتی وزیر کشور وقت را کتک زد.
حسین الله‌کرم به خاطر نقشش در سرکوب و نقض حقوق شهروندان ایران در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا