اخبار

بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط سفیران اتحادیه اروپا

دیپلمات‌های اروپایی خبر دادند که سفیران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، دیروز وضع تحریم‌های جدیدِ احتمالی علیه ایران را بررسی کردند.
این تحریم‌ها، از سوی تروئیکای اروپایی- بریتانیا، فرانسه و آلمان که در گروه پنج به علاوه یک، از طرف‌های مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش بودند- ارائه شده است.
احتمال می‌رود اعمال تحریم‌های جدید در نشست روز ۲۷ فروردین، توسط وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شود.
یک دیپلمات اروپایی با اشاره به این نشست در لوگزامبورگ گفت: «درباره تحریم‌های ایران؛ تا قبل یا در نشست شورای وزیران خارجه اروپایی تصمیم‌گیری خواهد شد»
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۲۲ دی ماه پارسال اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس توافق یاد شده را تمدید می‌کند، و اگر تا موعد بعدی که ۲۲ اردیبهشت امسال است «ایرادهای فاجعه‌بار» برجام رفع نشود، ایالات متحده احتمالا از این توافق خارج خواهد شد.
عدم توجه به فعالیت‌های موشکی تهران، یکی از ایرادهای اصلی دونالد ترامپ به برجام است. در عین حال دولت جدید آمریکا بارها فعالیت‌های ایران در منطقه خاورمیانه را «ناقض روح برجام» خوانده است، چرا که در چارچوب این توافق ایران متعهد به مشارکت در صلح و ثبات جهانی است.
سند پیشنهادی سه کشور اروپایی، به تحریم‌هایی اشاره می‌کند که «شبه‌نظامیان و فرماندهان را هدف قرار می‌دهد». بر اساس این سند، تحریم‌های جدید به فهرست تحریم‌های فعلی اروپا در ارتباط با سوریه اضافه خواهد شد که شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های افراد حقیقی و نیز منع معامله و تأمین مالی برای شرکت‌های خصوصی و عمومی است.

دکمه بازگشت به بالا