ایران

بازداشت زائران ایرانی در عراق به اتهام جعل ویزا

به گزارش خبرگزاری فارس ۶۰ زائر ایرانی که از شوشتر عازم اماکن زیارتی عراق بودند، پس از عبور از مرز توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شده‌اند. از این تعداد ۷ نفر به زندان عماره اتنقال یافته‌اند.
بنا بر این گزارش؛ علت دستگیری آنها “ویزای جعلی” ذکر شده است.
مقام‌های عراقی از رفت و آمد زائران ایرانی به این کشور انتقاد می‌کنند که برخی از زائران ایرانی بدون ویزا یا با ویزای نامعتبر وارد عراق می‌شوند. به علاوه برخی از آنها از مرزی دلخواه، و نه مرزی که درگذرنامه آنها قید شده است، وارد خاک عراق می‌شوند که در نتیجه با ممانعت مأموران امنیتی روبرو می‌شوند.
گفته می‌شود که با دخالت مقام‌های ایرانی ۷ زائر بازداشت شده آزاد شده‌اند، اما مأموران امنیتی عراق “تصمیم به انتقال این افراد به زندان العماره گرفته‌اند”.
گفتنی است: علاوه بر خطرات امنیتی مانند بمب و انفجار، زائران ایرانی را خطر گرفتار شدن در دام راهزنان و کلاهبرداران نیز تهدید می‌کند.
بر اساس اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌های ایرانی در سال‌های اخیر بسیاری از زائران از آزار و بدرفتاریِ هم مأموران؛ و هم مردم عادی و کسبه عراق به این خبرگزاری ها گزارش داده‌اند. این، در حالی است که این موضوع، در رسانه‌های حکومتی و صدا و سیمای ایران، بازتاب چندانی نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا