ایران

اظهارات فرزند کروبی درباره نقش دستگاه‌های امنیتی در جلوگیری از رفع حصر رهبران جنبش سبز

فرزند مهدی کروبی، سخنان بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس مبنی بر اینکه نامه پدرش به رهبر، مانع رفع حصر سران جنبش سبز شده است، را رد کرد و گفت که حصر آنان «معیار و مبنایی جز اراده اصحاب قدرت» ندارد.
در همین رابطه، علی‌محمد دستغیب مرجع تقلید شیعه اظهار داشت که بر اساس قول‌های مسئولین، انتظار داشته که در ایام نورز حصر سران جنبش سبز رفع شود.
محمد تقی کروبی در مصاحبه با سایت «سحام‌نیوز» گفت که «سه عضو دستگاه امنیتی» در دیدار با مادرش در سخنانی مشابه با گفته‌های بهروز نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس، اعلام کرده‌اند که نامه مهدی کروبی به رهبر مانع رفع حصر او شده است.
به گفته محمدتقی کروبی، فاطمه کروبی خطاب به این مقامات امنیتی گفته است که «اگر صداقتی در گفتارتان هست، پس به حصر مهندس موسوی و خانم رهنورد که نامه‌ای ننوشته‌اند پایان دهید».
وی تاکید کرد که حصر سران جنبش سبز «تاکنون معیار و مبنایی جز اراده اصحاب قدرت نداشته و مقامات امنیتی و قضایی هم بارها در گفته‌هایشان بر این نکته صحه گذاشته‌اند».
وی با اشاره به هفت سال حصر «غیرقانونی و بی‌ضابطه» افزود: «بهتر است دوستان چه آنانی که نیت‌خوانی حکومت می‌کنند و یا آنانی که وعده سَر خرمن می‌دهند، قدری شفاف‌تر سخن بگویند و حقوق محصورین و دو خانواده را در دانستن رعایت کنند».
بهروز نعمتی روز اول فروردین گفته بود که نامه مهدی کروبی به رهبر باعث وقفه در روند رفع حصر شد.
مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای، که دهم بهمن منتشر شد، او را مسئول وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران دانست و خواستار آن شد که «زمینه را برای اصلاح ساختاری نظام فراهم آورد».

دکمه بازگشت به بالا