ایران

ابهام پیرامون انجام آزمایش موشکی در ایران پس از کشته شدن یک پاسدار

کانال تلگرامی «افسران جنگ نرم» که با بخش سایبری سازمان‌های امنیتی ایران در ارتباط است، ۴ فروردین‌ماه؛ از کشته شدن یکی از نظامیان در «انجام آزمایشات موشکی» خبر داد.
بنا بر این اعلام، فرد کشته‌شده «محمد امرایی» نام دارد.
در اطلاعیه‌ی مزبور، از «محمد امرایی» با عنوان «اولین شهید سال ۱۳۹۷» شمسی یاد شده است و بر این اساس، گفته می‌شود: آموزش موشکی که به کشته شدن این پاسدار انجامیده، طی ۴ روز نخست سال شمسی صورت گرفته است.
به‌گفته کارشناسان، نهادهای نظامی و اطلاعاتی به ویژه نهادهای متعلق به ایالات متحده آمریکا، در روزهای گذشته خبری مبنی بر رصد آزمایش موشکی در ایران منتشر نکرده‌اند، و از این‌رو این احتمال مطرح می‌شود که آزمایش موشکی یادشده که دستکم یک کشته برجای گذاشته، شکست خورده باشد.
در سال‌های گذشته؛ آمریکا از رصد کردن آزمایش‌های موشکی در ایران خبر داده بود.
اعلام کشته شدن یک نفر در آزمایش موشکی در ایران؛ در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بر ضرورت اصلاح توافق هسته‌ای اصرار دارد؛ توافقی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد و برپایه آن، در برابر محدود شدن برنامه اتمی ایران، تحریم‌های اعمال شده بر این کشور در ارتباط با این برنامه لغو یا تعلیق شد.
دولت کنونی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، برنامه موشکی ایران را یکی از مواردی می‌داند که باید در توافق هسته‌ای گنجانده شود. برخی کشوهای اروپایی نیز خواستار مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی‌اش شده‌اند.
گفتنی است: اقدامات و آزمایش‌های موشکی ایران، تحریم‌هایی هم علیه نظام تهران در پی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا