ایران

مشاور شهردار تهران: نجفی مایل به استعفا نیست

غلامعلی رجایی، مشاور شهردار تهران در کانال تلگرامی خود نوشته، محمد علی نجفی، تمایلی به کناره‌گیری از سمت خود ندارد. گفته می‌شود: آقای نجفی به خاطر مبارزه با فساد از سوی نهادهای تحت فرمان رهبری، وادار به استعفا شده است.
مشاور شهردار تهران، سوم فروردین در کانال تلگرامی خود نوشته: «نجفی مایل به کناره‌گیری نیست و اعضای شورای شهر، هرگز مایل به پذیرش استعفای وی نیستند.»
در روزهای پایانی سال ۹۶ و پس از تائیدها و تکذیب‌های مکرر، سرانجام، احمد مسجدجامعی، عضو شورای پایتخت، تائید کرد که محمد علی نجفی، شهردار تهران متن استعفای خود را به این شورا تحویل داده است.
شایان ذکر است: از زمان تائید استعفای شهردار تهران، شماری از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی؛ از تحت فشار قرار گرفتن وی به وسیله اصولگرایان تندرو و نهادها و دستگاه‌های تحت فرمان آیت‌الله خامنه‌ای خبر داده‌اند.
در متن استعفای نجفی علت کناره‌گیری او بیماری و مشکلات جسمی عنوان شده اما گمانه‌زنی در این باره که علت واقعی این کار فشارهای بیرونی به خاطر افشای فساد در دوران شهرداری محمد باقر قالیباف بوده، هر روز افزایش می‌یابد.
مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به تائید خبر استعفای نجفی در یک پیام توئیتری نوشته بود که “رهبری” با مداخلات خود تهران را از داشتن “یک شهردار کاربلد و فسادستیز” محروم می‌کند.
محمد نعیمی‌پور، از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت پس از تائید خبر استعفای شهردار تهران به سایت “امتداد” گفته بود که مقامات امنیتی و نظامی پیش از رأی‌گیری در شورای شهر نجفی را تهدید کرده و به او گفته‌اند که خامنه‌ای با شهردار شدنش مخالف است.
قرار است اعضای شورای شهر تهران در یکی از نشست‌های علنی خود در سال جدید، و احتمالا ۱۹ فروردین بررسی استعفای نجفی را در دستور کار قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا