ایران

قطعی آب و سومین روز تشنگی صدها زندانی در زندان خورین ورامین

آب زندان خورین ورامین، از ۲۸ اسفندماه ۹۶ (سه روز پیش) قطع شده است. تداوم این شرایط، موجب بروز مشکلاتی برای زندانیان شده است.
یک منبع آگاه در این خصوص گفته: “پس از قطع آب، زندانیان قادر به استحمام نیستند، و این مسئله باعث شده تا ظروف غذای زندانیان نیز شسته نشود. وضعیت طوری است، که زندانیانی که هیچ پولی ندارند؛ حتی نمیتوانند تشنگی خود را رفع کنند”.
این منبع در ادامه گفته: “زندانیان مجبور هستند برای استفاده از سرویس های بهداشتی بند نیز، با هزینه شخصی از فروشگاه زندان آب مورد نیاز خود را تامین کنند”.
علی‌رغم اعتراض زندانیان نسبت به وضعیت نامناسب که موجب مشکلات بهداشتی و سلامتی شده است، تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ یک از مسئولین زندان نسبت به مشکلات قطعی آب پاسخگو نبوده است.
سهراب سلیمانی رئیس سابق سازمان زندانها، پیش تر در مورد زندان خورین به خبرگزاری مهر گفته بود “زندان خورین مخصوص جرایم منطقه ورامین، پاکدشت و قرچک است و از استاندارهای بهداشتی و شرایط مناسب جهت نگهداری زندانیان برخوردار است”.
در حالی مسئولین سازمان زندانها از استانداردهای بهداشتی و شرایط مناسب این زندان خبر می دهند که بنا بر گزارشات رسیده از زندان، آب زندان از آب غیر شهری بواسطه چاههای موجود در اطرف زندان تامین میشود و حتی در صورت وصل بودن نیز فاقد استاندارد بهداشتی مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا