جهان

دولت یمن: در صورت عدم پایبندی حوثی‌ها به صلح، جنگ تا پیروزی ادامه خواهد یافت

احمد بن دغر نخست وزیر دولت قانونی یمن، روز گذشته، اول فروردین، اعلام کرد در صورت عدم پایبندی شبه نظامیان حوثی، به راه حل سیاسی برای برقراری صلح در این کشور، جنگ، تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد یافت.
بن دغر در دیدار با «متیو تولر» سفیر ایالات متحد آمریکا در یمن، که در ریاض پایتخت سعودی انجام شد، با تاکید بر اینکه، توافق سیاسی همچنان گزینۀ اصلی برای رسیدن به صلح در یمن است گفت: «روند صلح، خواسته دولت قانونی یمن است».
بن دغر در ادامه افزود: «اگر شبه ‌نظامیان کودتاگر حوثی به گزینه‌های صلح پایبند نباشند، ادامه راه‌حل نظامی هم‌اکنون به نفع قهرمانان نیروهای مسلح و مقاومت مردمی است و نشانه‌های پیروزی بسیار نزدیک دیده می‌شود».
نخست وزیر یمن همچنین شبه‌نظامیان حوثی را به عدم اظهار «حسن نیت» متهم ساخت و گفت: «شبه نظامیان حوثی با عدم اظهار هرگونه حسن نیت بر ادامه جنگ و خونریزی در یمن پافشاری می‌کنند».
از طرفی سفیر آمریکا در یمن نیز بر ادامه حمایت کشورش از دولت قانونی و مردم یمن و نیز تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای برقراری صلح در این کشور تاکید کرد.
سفیر آمریکا در یمن احساس مسئولیت و پیگیرهای دولت قانونی یمن برای فعال‌سازی و ادامه روند برقراری صلح بر مبنای مرجع‌های سه‌گانه مورد تایید و حمایت شورای امنیت سازمان ملل را با ارزش خواند.

دکمه بازگشت به بالا