اهل سنت

نامه خانواده عمادالدین ملازهی پس از یک هفته بی خبری از فرزندشان

خانواده عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ پس از انتقال وی و قریب به یک هفته بی خبری از او خطاب به مسئولان قوه قضائیه و بازرسی کل کشور نامه نوشتند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در پی گذشت یک هفته از انتقال ناگهانی عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ از زندان سراوان به مکانی نا معلوم، خانواده این زندانی به مسئولان کشور برای پیگیری وضعیت فرزندشان نامه نوشتند.
در این نامه آمده که “آقای ملازهی تا کنون دو بار از اتهامات تبرئه شده اما وزارت اطلاعات هر بار با تغییر دادن قاضی پرونده سعی کرده که این زندانی را همچنان در حبس نگه دارد.”
بخشی از نامه خانواده عمادالدین ملازهی زندانی اهل سنت بلوچ خطاب به مقامات قوه قضائیه به این شرح است:
ریاست محترم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور
به استحضار می رساند که عمادالدین ملازهی فرزند عبدالمجید متولد ۱۳۶۳ زندانی کنونی در زندان سراوان که در انتظار تبرئه از اتهامات از سوی دادگاه تجدید نظر استان است از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به طور ناگهانی از زندان سراوان به مکان نامعلومی منتقل شده است و ما هیچ خبری از وضعیت وی نداریم و این موضوع به شدت ما را نگران کرده است. مسئولان زندان بر خلاف قانون، نه به ما، و نه به هیچ فرد دیگری در مورد وی اطلاع رسانی نکردند. در این نامه همچنین آمده است که حتی اجازه تماس تلفنی به آقای ملازهی داده نشده است.
در ادامه‌ی نامه علت نگرانی خانواده ملازهی از سرنوشت فرزندشان رئیس زندان تهدید وی توسط رئیس زندان عنوان شده است که در جریان آن ایرج نوربخش به آقای ملازهی گفته بود که با او برخورد می کند و وی را به جایی منتقل می کند که آرزوی مرگ نماید.
در پایان نامه از مسئولان قوه قضائیه خواسته شده که سازمان بازرسی کل کشور را مامور نمایند تا به طور خاص برای بررسی چرایی مفقود الاثر شدن آقای ملازهی و همچنین بررسی دخالت برخی از عناصر وزارت اطلاعات در پرونده‌ی این زندانی بلوچ وارد عمل شوند.

دکمه بازگشت به بالا