ایران

اعتراض مردم سرپل ذهاب به سفر رئیس جمهور و اخراج نمایندگان کارگران به دلیل اعتراض

جمعی از مردم سرپل ذهاب همزمان با سفر حسن روحانی به این شهر زلزله زده به فرمانداری این شهر مراجعه کرده و با سر دادن شعارهایی از محقق نشدن وعده‌های دولت انتقاد کردند.
به گزارش منابع محلی، جمعیت قابل توجهی از مردم سرپل ذهاب همزمان با سفر حسن روحانی به این شهر زلزله‌زده به فرمانداری این شهر مراجعه کردند.
بنا بر این گزارش برخی از زلزله‌زدگان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی به عدم تحقق وعده‌های سفر اول روحانی به مناطق زلزله‌زده معترض شدند.
یکی از این معترضان در واکنش به سفر روحانی به خبرنگاران گفته است: هیچ کدام از وعده‌های سفر اول آقای روحانی عملی نشده است؛ نه وام‌ها پرداخت شده‌اند و نه تکلیف خانه‌های مردم مشخص شده است.
از سوی دیگر گزارش شده است که ۴ تن از نمایندگان کارگران شرکت «ایران پوپلین» رشت به خاطر اعتراض به ۳ ماه عدم پرداخت حقوق خود اخراج شدند.
بر اساس این گزارش مسئولان شرکت ایران پوپلین رشت ۹۶ در اقدامی عجیب و ضمن نامه‌ای مکتوب خطاب به کارگزینی و انتظامات، از آنها خواسته اند از ورود ۴ تن از نمایندگان کارگران معترض این شرکت به داخل کارخانه جلوگیری کنند. در این نامه، اتمام قرارداد این افراد بهانه‌ای برای ممانعت از ورود این کارگران عنوان شده است.
گفتنی است هر ۴ نفر از کارگران اخراجی شرکت ایران پوپلین از نمایندگان کارگران معترضی بودند که ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود و رد نشدن بیمه برخی ماه‌ها از کارگردشان در مقابل درب ورودی شرکت تجمع کرده بودند و پس از این تجمع حقوق دو ماه کارگران از سوی شرکت پرداخت شد.

دکمه بازگشت به بالا