ایران

پروانه سلحشوری نماینده مجلس: مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خبرهای متناقض در سخنانی در مورد فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام گفته است که امیدوار است چنین اتفاقی نیفتد. خانم سلحشوری گفت: «اگر غیر از این باشد هیچ کمکی به جامعه نخواهد شد به غیر از بی‌اعتمادی بیشتر.»
نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه افزود: «الان مردم به تلگرام اقبال دارند نه به این خاطر که پیام‌رسان‌های داخلی تکافوی نیاز مردم را نمی‌دهد و مشکل زیرساختی یا فنی دارد بلکه به این خاطر که مردم به آن‌ها (پیامرسان های داخلی) اعتماد ندارند.»
سخنان خانم سلحشوری در حالی مطرح می شود که ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی روز دوشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی خارجی هر لحظه امکان دارد فیلتر موقت یا دائم شوند و در صورت لزوم تلگرام هم فیلتر می‌شود. وی روز یکشنبه ۲۷ اسفند نیز اعلام کرده بود که از آن‌جا که تلگرام به تعهداتش در قبال فیلتر کردن کانال‌های مروج خشونت عمل نکرده، بحث بستن این پیام‌رسان مطرح است.
از سوی دیگر حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس هم روز شنبه ۲۶ اسفند در واکنش به اظهارات رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفته بود: اطلاعات موثقی دارد که حاکی از فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده است و حکومت در حال زمینه‌سازی است.
گمانه زنی ها درباره فیلترینگ پیام رسان تلگرام در حالی شدت می گیرد که بنا بر گزارش ها نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند. آمارها در این زمینه نشان می دهد که تعداد کاربران ایرانی این پیام‌رسان به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.
به گفته محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در ایران هر هفته حدوداً ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال تلگرام فیلتر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا