ایران

بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا در استان خوزستان از داشتن برق یا گاز محروم هستند

عبدالله حسینی، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به این که، خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفته که، از این تعداد ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره هستند.
عبدالله حسینی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفت: “تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ روستا در استان خوزستان، از داشتن برق یا گاز محروم هستند، از این تعداد روستا، ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره‌اند.
وی با بیان این که در استان خوزستان ۱۱ هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد اظهار کرد: “از این میزان حدود ۷ هزار و ۴۶۷ کیلومتر آسفالت، یک هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه شوسه و ۳ هزار و ۵۷ کیلومتر نیز راه خاکی است.
وی با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفت “تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ روستا در استان خوزستان از داشتن برق یا گاز محروم هستند، از این تعداد روستا ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره‌اند.
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به اعتبارات روستایی تصریح کرد: “در سال ۹۵ و ۹۶ در مجموع ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش آبادانی و عمران روستاها برای مواردی چون فضای سبز، بهسازی، روشنایی، احداث آسفالت و احداث جداول توسط دهیاری‌ها هزینه شده است”.
وی درباره وضعیت اشتغال روستایی نیز گفت: “اشتغال روستایی در سال ۹۶ با مصوبه مجلس و با اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد که سهم خوزستان از این میزان ۳۴۰ میلیارد تومان به استان اعلام شد

دکمه بازگشت به بالا