ایران

اژه‌ای: برخی کارهای احمدی‌نژاد و یارانش همراهی با دشمن است

محسنی اژه‌ای در واکنش به انتقادهای محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش از قوه قضائیه، آنها را به همراهی با آمریکا و اسرائیل متهم کرد. احمدی‌نژاد، محاکمه حمید بقایی را “نمایشی سخیف” خواند و به بازداشت رحیم مشایی، به شدت اعتراض کرد.
سخنگوی قوه قضائیه در واپسین نشست خبری سال ۹۶ خود، درباره مسائل مختلفی، از جمله انتقادهای شدید محمود احمدی‌نژاد و یارانش، از دستگاه قضائی سخن گفت و اتهام‌های متقابلی متوجه منتقدان کرد.
غلام‌حسین محسنی اژه‌ای بیانیه‌ها، نامه‌نگاری‌ها و اقدامات دیگر رئیس دولت‌های نهم و دهم، و نزدیکانش را “جریان‌سازی” خواند و گفت: «یک بخشی از کاری که امروز می‌کنند، ۱۰۰ درصد همراهی با دشمن است.»
آقای اژه ای افزود: وارد این بخش که آن‌ها با چه نیتی این کار را انجام می‌دهند نمی‌شوم؛ اما عمل آن‌ها، با عمل شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است.
رئیس جمهور پیشین چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای محاکمه معاون اجرایی سابق خود حمید بقایی را یک نمایش “سخیف و شرم‌آور” خواند و به زندان انداختن او را اجرای یک حکم “از قبل صادرشده” توصیف کرد.
احمدی‌نژاد از مسئولان ارشد قوه قضائیه به عنوان “متهمان درجه یک فساد” یاد کرد و افزود که ظاهرا اجرای حکم زندان حمید بقایی “یک قطعه از یک نقشه بزرگ علیه ملت” است.
اسفندیار رحیم مشایی، معاون اول و رئیس دفتر سابق احمدی‌نژاد دو روز پس از بازداشت بقایی حکم دادگاه علیه او را مقابل سفارت بریتانیا در تهران به آتش کشید. او پیش از این اقدام در سخنرانی کوتاهی که فیلم آن در وب‌سایت “دولت بهار”، رسانه حامیان احمدی‌نژاد منتشر شد گفت که صدور این حکم به فرمان ملکه انگلستان انجام شده و وزیر خارجه بریتانیا در سفر اخیرش به تهران اجرای آن را پیگیری کرده است.
پایگاه اطلاع‌‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران دیروز (شنبه ۲۶ اسفند/ ۱۷ مارس) بدون ذکر اتهام‌های رحیم‌مشایی از بازداشت او به وسیله نیروهای انتظامی خبر داد.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره علت بازداشت مشایی می‌گوید قانون به او اجازه نمی‌دهد در حال حاضر در این باره اطلاع‌رسانی کند. اژه‌ای در عین حال خاطرنشان کرد که “یکسری موارد اتهامی آشکار است” که ظاهرا به آتش زدن حکم بقایی مقابل سفارت بریتانیا و سخنان مشایی در جریان این کار اشاره دارد.

دکمه بازگشت به بالا