جهان

حسن روحانی: برخی روی فرکانس اعتراض‌های مردم پارازیت می‌اندازند

حسن روحانی با اشاره به اعتراضات مردم ایران گفت: «همه باید حرف مردم را بشنوند البته برخی نمی‌خواهند گوش بدهند».
حسن روحانی٬ رئیس‌جمهوری ایران، بدون تصریح به اینکه اعتراضات مردمی، همه‌ی جناح‌های حاکم و به‌ویژه رهبری را هدف قرار داده بود، اظهار داشت: «فرکانس» اعتراض‌های مردم «به سمت همه می‌رود»٬ اما «برخی» می‌خواهند روی آن «پارازیت بیندازند».
روحانی در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۶ با اشاره به اعتراض‌های سراسری در دی‌ماه امسال٬ در جمع خبرنگاران گفت: «سخن مردم موج فرکانس خاصی ندارد که فقط به سمت قوه مجریه برود. باید همه حرف مردم را بشنوند البته برخی نمی‌خواهند گوش بدهند در حالی‌ که باید فرکانس‌ها را به دقت گوش کرد و اکنون زمان پارازیت نیست».
عالی‌ترین مقام اجرایی ایران٬ به نام فرد یا جریان خاصی اشاره‌ای نکرده٬ اما افزوده که دیگر زمان پارازیت‌ انداختن٬ گذشته است.
در جریان اعتراض‌های دی‌ماه در ده‌ها شهر ایران٬ انتقادها ابتدا از وضعیت اقتصادی و به طور مشخص٬ «گرانی» آغاز شد و به سرعت به حوزه‌های سیاسی و مذهبی و نفی ولایت فقیه کشیده شد.
شعارها در این اعتراض‌ها شامل عبور از دو جریان اصلی سیاسی در ایران یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بود و در موارد متعددی٬ حتی در قم به عنوان مذهبی‌ترین شهر ایران نیز شعارهایی با مضمون پشیمانی از انقلاب ۵۷؛ و نیز شعارهایی علیه رهبر ایران سر داده شد.

دکمه بازگشت به بالا