تازه‌های سیاسی

تهیه پیش‌نویس قطعنامه محکومیت دخالت ایران در یمن توسط آمریکا، بریتانیا و فرانسه

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز نمایندگان آمریکا، بریتانیا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای محکومیت ایران به خاطر ارسال موشک به شورشیان حوثی پیش‌نویس قطعنامه‎ای تهیه کرده‌اند.
این در حالیست که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در ارتباط با بحران یمن خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه ایران شده است.
خانم هیلی روز شنبه در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد به گزارش اخیر کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد اشاره کرد که در آن ایران به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل و ارسال سلاح برای شورشیان حوثی متهم شده است.
بر اساس پیش‌نویسی که کشورهای بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و فرانسه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده‌اند، ایران به دلیل ادامه ارسال موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها در یمن، محکوم خواهد شد.
طبق گفته برخی دیپلمات‌ها، این پیش‌نویس به شورای امنیت سازمان ملل اجازه خواهد داد که علیه هر فعالیت مرتبط با استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن، تحریم‌هایی اعمال کند.
بر اساس این گزارش این پیش‌نویس توسط بریتانیا و با هماهنگی آمریکا و فرانسه تدوین شده است. رأی‌گیری درباره این پیش‌نویس، قرار است در ۲۶ فوریه صورت گیرد.
این در حالیست که کارشناسان سازمان ملل، پیشتر طی گزارشی تأکید کرده بودند که ایران پس از تصویب قطعنامه‌ های شورای امنیت در مورد یمن، برای شبه‌نظامیان حوثی، تسلیحات موشکی ارسال کرده است.
این گزارش که در ژانویه ماه گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که یکی از موشک هایی که اخیرا توسط شورشیان حوثی به سمت عربستان سعودی شلیک شد، در یکی از کارخانه‌های موشک سازی ایران، ساخته شده است.

دکمه بازگشت به بالا