تازه‌های سیاسی

مقام روس: علیه تحریم بیشتر ایران گام‌هایی برخواهیم داشت

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه، سوم تیر، گفت: که روسیه و شرکای آن کشور برای مقابله با تحریم‌های جدیدی که واشینگتن می‌خواهد علیه جمهوری اسلامی اعمال کند، گام‌هایی برخواهند داشت.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، خبر داده که قرار است روز دوشنبه دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران، در واکنشی به سرنگونی پهپادش اعمال کند.
از طرفی ایران می‌گوید که این پهپاد به حریم هوایی‌اش تجاوز کرده بود؛ اما ایالات متحده تأکید دارد که هواپیمای بی‌سرنشین‌اش در محدوده هوایی بین‌المللی در پرواز بوده و ایران بی‌دلیل به آن موشک زده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون وزیر خارجه روسیه در نشست خبری امروزش گفته: تصمیم آمریکا برای افزودن به تحریم‌ها علیه ایران تنها به افزایش تنش‌ها دامن می‌زند و واشینگتن به‌جای این کار بهتر است با ایران وارد گفت‌وگو شود.
به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس آقای ریابکوف در این مورد افزوده: این‌که آمریکایی‌ها تهدید به تحریم‌های جدید می‌کنند و چنین برمی‌آید که آن را عملی هم خواهند کرد نشان‌دهنده یک سیاست عمدی و هدفمند برای افزایش تنش است.
او در مورد عمدی بودن سیاست تنش‌افزایی با ایران شواهدی ارائه نکرد.
دولت آمریکا می‌گوید خواستار گشودن دوباره باب مذاکره با ایران است تا بتوان از طریق آن به توافقی فراتر از برجام دست یافت؛ اما رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده‌است.
معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز خبر داده بود در صورتی که سازوکار مالی اتحادیه اروپا، موسوم به اینس‌تکس، برای همکاری با ایران راه‌اندازی نشود، مسکو آماده است به تهران در فروش نفت و امور بانکی کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا