ایران

یک کشته و چهار زخمی در تصادف وانت‌های سوخت‌کش در سراوان

به گزارش منابع محلی استان سیستان و بلوچستان، برخورد سه دستگاه وانت تویوتای حامل سوخت در شهرستان سراوان منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت چهار نفر دیگر شد.
فریبرز راشدی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زاهدان گفته است: «این حادثه در منطقه سیرکان از توابع شهرستان سراوان رخ داده است که علت حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال پیگیری علت آن هستند.».
خشکسالی و عدم تخصیص بودجه کافی برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان باعث شده است مردم این استان اقدام به سوخت‌بری و فروش بنزین و گازوئیل در کشورهای همسایه کنند.
فقر و محرومیت در منطقه سیستان و بلوچستان و نیز افزایش چشمگیر نرخ ارز در ماه‌های اخیر در ایران موجب شده است مردم این منطقه برای تامین نیازهای ضروری خود بیش از گذشته به چنین مشاغلی روی بیاورند.
در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای و شهرستان‌های استان نیز به دلیل نرخ بالای بیکاری بسیاری از جوانان به سوخت‌بری -به عنوان تنها گزینه موجود- مشغول هستند که با توجه به خطرات این شغل، نوعی بازی با مرگ است.
به گفته احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان از سال ۹۶ به این سو هشت هزار و ۸۰۰ نفر در جاده‌های این استان کشته و زخمی شده‌اند. وی در این باره تأکید کرده است: «این آمار نشان می‌دهد شرایط استان سیستان وبلوچستان در جاده‌ها از نظر زیر ساخت‌ها مطلوب نیست و مشکلات زیادی پیش روی دستگاه‌های امداد‌رسان همچون اورژانس و هلال احمر است که همین مساله موجب شده نتوانیم در تصادفات، خدمت‌رسانی به موقع و سریع داشته باشیم».

دکمه بازگشت به بالا