تازه‌های سیاسی

حمله سایبری آمریکا به سامانه تسلیحاتی سپاه پاسداران

ایالات متحده آمریکا حملات سایبری علیه سامانه تسلیحاتی ایران انجام داده است.
براساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکا، این حمله در همان روزی که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از حمله به نقاطی در خاک ایران منصرف شد، رخ داده است.
به نوشته رسانه‌های آمریکایی این حمله سایبری، سامانه تسلیحاتی سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است.
نشریه واشنگتن پست گزارش کرده که این حمله سایبری موجب از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری کنترل تجهیزات شلیک موشک‌ و راکت‌ شده است.
نیویورک تایمز نیز نوشته است که این حمله سایبری در تلافی سرنگونی پهپاد تجسسی آمریکا توسط ایران و همچنین حمله ایران به نفتکش‌ها در دریای عمان بوده است.
براساس اطلاعاتی که به رسانه‌های آمریکایی از منابع موثق داده شده، این حمله چند هفته پیش برنامه‌ریزی شده؛ و قرار بود که پاسخی باشد به حمله ایران به نفت‌کش‌ها که در دریای عمان اتفاق افتاد.
هدف اصلی این حمله سایبری، تسلیحات نظامی سپاه پاسداران بوده است. تسلیحاتی که به گفته آمریکا در سرنگونی پهپاد ایالات متحده و حمله به نفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.
در پیوند با این خبر؛ وزارت امنیت ملی ایالات متحده آمریکا هشدار داده که میزان حمله‌های سایبری ایران علیه آمریکا گسترش یافته است.
کریستوفر کربز، مسئول امنیت سایبری و تجهیزات زیرساخت وزارت امنیت ملی آمریکا می‌گوید که “فعالیت سایبری مخرب” به سمت صنایع و مراکز دولتی آمریکا “توسط حکومت ایران و عواملش” در حال انجام است.
مقام‌های نظام ایران واکنشی به این خبر ابراز نکرده‌اند و در آمریکا نیز «آژانس امنیت ملی (ان.اس.ای)» به آسوشیتدپرس گفته است: «در گذشته مواردی جدی از اقدامات مخرب سایبری ایران دیده شده و در چنین زمانی که تنش‌ها به اوج رسیده نیز همگان باید مراقب حملات سایبری ایران باشند».

دکمه بازگشت به بالا