ایران

مهلت ایران برای اقدام علیه پولشویی چهار ماه دیگر تمدید شد

گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌ِاف، در پایان نشست یک‌هفته‌ای خود در اورلاندوی آمریکا برای پنجمین بار به ایران مهلت داد و اعلام کرد: تعلیق ایران از لیست سیاه این گروه تا ماه اکتبر، چهار ماه دیگر، تمدید می‌شود.
به گزارش رویترز، اف‌ای‌تی‌اف در بیانیه پایانی نشست خود با استقبال از تصویب قانون ضدپولشویی در ایران گفته است: «زمین ماندن بخشی عمده» از اصلاحات اقتصادی مورد نظر این گروه «موجب سرخوردگی‌ست»
گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه خود همچنین گفته است: «اگر تا اکتبر ۲۰۱۹ [چهار ماه دیگر] ایران [لوایح مربوط به] کنوانسیون‌های پالرمو و تأمین مالی تروریسم را مطابق استانداردهای اف‌ای‌تی‌اف تصویب نکند، گروه ویژه درخواست افزایش بازرسی‌های نظارتی از نهادهای مالی مستقر در ایران و بخش‌ها و سازمان‌های تابعه را خواهد کرد».
این نهاد بین‌المللی در عین حال از اعضا و همچنین سایر کشورها خواسته است که تمهیدات نظارتی خود را بر نهادهای مالی مستقر در ایران افزایش بدهند.
اف‌ای‌تی‌اف وظیفه دیدبانی بر شفافیت مالی در نقل و انتقال‌های بانکی بین‌المللی و جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان را بر عهده دارد و در سال‌های اخیر نام ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه خود قرار داده بود.

دکمه بازگشت به بالا