تازه‌های سیاسی

معاون وزیر دفاع بریتانیا: در صیانت از اموال و منافع خود در خلیج فارس مصمم‌ایم

راب مک‌ایر، سفیر بریتانیا در تهران، احضار خود به وزارت امور خارجه ایران را تکذیب کرد.
آقای مک‌ایر روز یکشنبه ۲۶ خرداد، در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر نوشت: «جالب است، من نمی‌دانستم.».
او در ادامه افزوده است: «من دیروز درخواست یک ملاقات فوری با وزارت امورخارجه دادم و آنها مرا پذیرفتند. احضاری در کار نبود. قطعا من به هر احضاری پاسخ خواهم داد، همانطور که هر سفیری چنین کاری را می‌کند».
وزارت امور خارجه ایران شامگاه شنبه با انتشار بیانیه‌ای از احضار مک‌ایر خبر داد و اعلام کرد که در جریان این احضار «مراتب اعتراض شدید نسبت به متهم کردن ایران در حملات به نفتکش‎ها» به وی ابلاغ شد.
بریتانیا روز جمعه با تاکید براینکه «ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را مسئول حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان می‌داند، اعلام کرده بود که هیچ نیروی دولتی یا غیردولتی دیگری نمی تواند عامل این حملات باشد.
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه خود تاکید کرده بود که بنابر بررسی‌های انجام شده تقریبا مطمئن است سپاه پاسداران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.
همچنین در موضع گیری تازه ای، توبیاس الوود معاون وزیر دفاع بریتانیا گفته که ایران باید بداند بریتانیا در صیانت از اموال خود در خلیج فارس مصمم است. صبح یکشنبه ۲۶ خرداد، روزنامه‌ تایمز از اعزام ۱۰۰ نیروی دریایی بریتانیا به همراه ۴۲ فرمانده نیروهای گشت‌زنی ویژه به پایگاه جدید این کشور در بحرین خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا