تازه‌های سیاسی

واکنش ها به حمله جدید حوثی‌ها به یک فرودگاه غیر نظامی در سعودی

در پی حمله موشکی بامداد چهارشنبه شورشیان حوثی به  فرودگاه ابهای عربستان سعودی، ابراهیم العساف، وزیر خارجه دولت ریاض گفت فرماندهی «نیروهای ائتلاف» متعهد شده است که به منظور «جلوگیری از این دست از عملیات شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ایران» اقدام‌های فوری و به موقع انجام می‌گیرد.

همزمان شیخ “خالد بن‌احمد”،‌ وزیر خارجه بحرین، نیز حمله موشکی به فرودگاه ابها را موجب افزایش تنش‌ها در منطقه «به وسیله سلاح‌های ایرانی» توصیف کرده است. سایر کشورهای عربی از جمله مصر، امارات متحده، کویت و فلسطین نیز ضمن محکوم کردن حمله موشکی بامداد چهارشنبه به فرودگاه ابها، حمایت خود را از عربستان ابراز کردند.

درهمین حال سخنگوی دولت یمن نیز در واکنشی گفته است «حوثی‌ها تنها زبان زور و اسلحه را می‌فهمند»  ائتلاف عربی، راهی جز تمسک به راه حل نظامی برای پایان دادن به تروریسم حوثی ندارد.

از دیگر سو ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه اعلام کرد که حمله جدید حوثی‌ها به سعودی، نشانه‌ای دیگر از نقش «خبیث» ایران در منطقه است.

پیش از این سفارت آمریکا در سعودی اعلام کرده بود: «حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابها غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داده است. ما با شدیدترین عبارت‌ها حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابها را محکوم می‌کنیم».

گفتنی است که در جریان  حمله موشکی به فرودگاه ابهای عربستان سعودی، ۲۶ تن زخمی شده‌اند که دربین آن ها  شماری از زنان و کودکانی بودند .

 

دکمه بازگشت به بالا