تازه‌های سیاسی

وضعیت سلامت ساناز الله‌یاری در زندان اوین نگران‌ کننده است

کمپین حقوق بشر در ایران درباره وضعیت سلامت ساناز الله‌یاری، یکی از اعضای نشریه گام که در زندان اوین بسر می برد، ابراز نگرانی کرد.

این کمپین روز دوشنبه ۲۰ خرداد گزارش کرد که الله‌یاری به شدت بیمار است و با وجود درخواست‌های خانواده‌اش برای انتقال به بیمارستان به منظور معاینات تخصصی‌تر، تاکنون با این درخواست‌ها مخالفت شده است.

کمپین حقوق بشر در ایران می گوید: شرایط ساناز نگران‌کننده است. او مدتی است که دچار ضعف و لرزش شدید در اندامش شده و از درد معده رنج می برد و حدود ۱۰ کیلو وزن کم کرده.

یک منبع مطلع ضمن ارائه این جزییات درباره وضعیت سلامتی ساناز الله‌یاری گفته است: پزشک زندان به او گفته دچار ضعف جسمی شده و داروهای تقویتی برایش تجویز کرده. خانواده هم داروها را تهیه کرده‌اند اما دو هفته پس از مصرف داروهای مکمل و تقویتی نه تنها وضعیتش بهتر نشده؛ بلکه ضعف و لرزش بدنش شدیدتر هم شده است. زندان اما حتی برای یک آزمایش ساده هم اقدام نکرده است.

به گفته این منبع، خانواده این زندانی به مجلس شورای اسلامی رفته‌اند تا از نمایندگان درخواست کمک کنند؛ اما حتی نامه آنها هم تحویل گرفته نشده است.

این منبع گفته است دادستان تهران با این استدلال که بیماری ساناز الله‌یاری چیز مهمی نیست و نیاز به پیگیری ندارد، نه تنها از انتقال او به بیمارستان برای انجام آزمایش مخالفت کرده‌، بلکه حتی برخلاف قانون با آزادی او با قرار وثیقه تا زمان صدور حکم نهایی نیز مخالفت کرده‌ است.

 

دکمه بازگشت به بالا